اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

مناسب‌سازی به روش‌های غلط می‌تواند سبب جرم شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: عدم مناسب‌سازی به عنوان یک جرم تلقی شده و مناسب‌سازی به روش‌های غلط نیز می‌تواند سبب ایجاد و وقوع جرم شود.

مناسب‌سازی به روش‌های غلط می‌تواند سبب جرم شود
علیرضا ابراهیمیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه تمامی معلولان باید از حقوق قابل مطالبه خود در سطح شهر آگاهی داشته باشند، اظهار داشت: فرد معلول در زمان استفاده از امکانات موجود در سطح شهر نباید با مشکل مواجه شود و براساس قانون جامع حمایت از معلولان رعایت حقوق این افراد در سطح شهر الزامی است.
وی با بیان اینکه در برخی از موارد مناسب‌سازی اماکن موجود در سطح شهر براساس استاندارد‌های لازم در این زمینه انجام نمی‌شود، اضافه کرد: در صورت وجود این موضوع و ورود خسارت به معلولان به دلیل انجام مناسب‌سازی بدون در نظر گرفتن استاندارد‌های مشخص شده برای آن دستگاه مربوطه باید در مقابل معلولان پاسخگو باشد.
عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان با اشاره به ضرورت انجام مناسب‌سازی اماکن عمومی با استفاده از روش‌های درست تصریح کرد: معلولان به عنوان بهره‌برداران این طرح محسوب می‌شوند و مجریان طرح‌های مناسب‌سازی در سطح شهر‌ها باید در زمینه اجرای مناسب این طرح‌ها از معلولان استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه قانون نیز به صورت جدی از حقوق معلولان در سطح شهر حمایت می‌کند، افزود: عدم مناسب‌سازی به عنوان یک جرم تلقی شده و مناسب‌سازی به روش‌های غلط نیز می‌تواند سبب ایجاد و وقوع جرم شود و در صورت وجود این موارد قانون با متخلفان برخورد می‌کند.
ابراهیمیان تاکید کرد: شهرداری‌ها باید در راستای ارتقای فعالیت‌های خود در زمینه مناسب‌سازی از وجود افراد معلول به عنوان مشاوران طرح‌های مناسب‌سازی استفاده کنند و مناسب‌سازی تمامی اماکن عمومی موجود در سطح شهر به مدت زمان طولانی نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه اولویت‌های مناسب‌سازی در سطح شهر باید مشخص شود، ادامه داد: بهزیستی و مجموعه‌های مرتبط با معلولان باید مکان‌های پر‌تردد و مورد نیاز معلولان را در سطح شهر شناسایی کنند و اولویت‌های مورد نیاز این افراد را برای اجرای طرح‌های مناسب‌سازی به شهرداری‌ها اعلام کنند.
انتهای پیام/خ30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول