اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مناسب‌سازی بنیاد شهید خبر داد

کاهش 3 درصدی مناسب‌سازی فضاهای شهری در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل مناسب‌سازی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: با وجود تاکیداتی که برای توسعه مناسب‌سازی فضاهای شهری در کشور صورت گرفته است اما امسال نسبت به سال گذشته با کاهش سه درصدی مواجه شده است.

کاهش 3 درصدی مناسب‌سازی فضاهای شهری در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا امینی سه‌شنبه شب در جلسه عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در سنندج، اظهار داشت: کاهش مناسب سازی در محیط شهری و ساختمان‌های نوساز نشان‌ می‌دهد که در ساخت‌ و سازهای جدید در سطح شهرها کمتر به این موضوع توجه شده است.
وی خاطر نشان کرد: آموزش یکی از مسائل مهم در اجرایی ‌شدن امور برای مناسب‌سازی فضاهای شهری است که باید از سوی مسئولان پیگیری شود.
به گفته مدیرکل مناسب‌سازی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، موضوع مناسب‌سازی محیط یک مسئله و موضوع بین‌المللی است و در این راستا کنوانسیون حقوق معلولان در مناسب‌سازی فضاها و محیط‌های شهری به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان نیز رسیده است.
امینی خاطر نشان کرد: در این کنوانسیون 50 ماده به تصویب رسیده است که مهم‌ترین آن در ارتباط با مناسب‌سازی فضاها است.
وی رعایت حقوق معلولان در بهره‌برداری از فضاها و امکانات شهری، تردد آسان، حق کار و اشتغال در این محیط‌ها و نیز ساختمان‌های اداری را از جمله تاثیرات اجرایی این ماده برشمرد.

* تشکیل ستاد مناسب‌سازی محیط شهری در بنیاد شهید و امور ایثارگران

مدیرکل مناسب‌سازی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تشکیل ستاد مناسب سازی خبر داد و افزود: در این ستاد که با حضور اعضای سازمان‌های مرتبط تشکیل شده است بسیاری از مشکلات مناسب سازی محیط مطرح و برای رفع آن چاره اندیشی می‌شود.
امینی خواستار تشکیل این ستاد در همه استان‌های کشور شد و تصریح کرد: تشکیل این ستاد مسیر رسیدن به اهدافمان در بحث مناسب سازی محیط شهری و رفع مشکلات این حوزه را هموار خواهد کرد.
وی در رابطه با دبیرخانه مناسب‌سازی فضاها و محیط‌های شهری نیز، گفت: با توجه به اهمیت موضوع به دنبال این هستیم که دبیرخانه‌ای در سطح دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مناسب‌سازی فضاهای شهری در کشور تشکیل دهیم.
مدیرکل مناسب‌سازی بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: با شکل‌گیری این دبیرخانه تمام مسئولان، کارشناسان و متولیان این حوزه می‌توانند در زمینه تدوین آئین‌نامه‌ها، ضوابط و اصلاح آن با توجه به شرایط مورد نیاز کمک کنند.
امینی به ماده دو آئین‌نامه جامع مناسب‌سازی فضاها و محیط‌های شهری اشاره کرد و یادآور شد: این آئین‌نامه در حدود شش سال است که در کشور اجرا می‌شود و بنیاد امور ایثارگران نیز متولی اجرای آن است.
وی با بیان اینکه در اجرای این آئین‌نامه اشکالاتی وجود داشت، اضافه کرد: به منظور رفع این مشکلات و نقاط ضعف جلسات متعددی در مرکز برگزار شد.
وی با بیان اینکه در آئین‌نامه گذشته متولی مناسب سازی محیط شهری بهزیستی در نظر گرفته شده است، افزود: با توجه به اینکه بهزیستی در اجرای این امر توانایی کافی به جوابگویی نیازها را ندارد بر این اساس و با اصلاحاتی که در آئین‌نامه جدید پیشنهاد شده، وزیر کشور مسئولیت این حوزه را به عهده بگیرد.
مدیرکل مناسب‌سازی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تاکید کرد: این موضوع در حال بررسی در کمیسیون‌های دولت است که امیدواریم با تصویب آن بتوانیم اقدام مناسب‌تری در حوزه اجرا و نظارت داشته باشیم.
امینی برگزاری جلسات مناسب‌سازی شهری در استان‌های مختلف را ضروری خواند و گفت: این جلسات نقش بسزایی در حل مشکلات این حوزه دارد.
به گفته وی، با وجود اهمیت این موضوع در بسیاری از استان‌های کشور با وجود گذشت 9 ماه از سال یک جلسه برای این موضوع برگزار نشده است.
وی در پایان از پیگیری قاطع بنیاد شهید در بحث مناسب‌سازی محیط شهری خبر داد و گفت: امیدواریم با پیگیری‌های بنیاد و تعامل دستگاه‌های مرتبط هرچه زودتر شاهد حل مشکلات این حوزه باشیم.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول