اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بهزیستی کردستان خواستار شد

توجه جدی به مناسب‌سازی محیط شهری کردستان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل بهزیستی استان کردستان با بیان اینکه موضوع پر اهمیت مناسب‌سازی محیط شهری در این استان مورد بی‌مهری قرار گرفته است، خواستار توجه ویژه مسئولان به این مهم شد.

توجه جدی به مناسب‌سازی محیط شهری کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صباح قریشی سه‌شنبه شب در جلسه عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در سنندج اظهار داشت: بحث مناسب‌سازی اماکن و محیط‌های شهری در این استان حدود یک ماهی است که مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه برخورداری همه اقشار جامعه از امکانات مساوی مصداق بارز برقراری عدالت اجتماعی است، افزود: اگر تمام افراد جامعه نتوانند از امکانات مساوی و برابر استفاده کنند دچار سرخوردگی می‌شوند.
سرپرست بهزیستی استان کردستان به برگزاری جلسه مناسب سازی محیط شهری بعد از گذشت 2.5 در این استان اشاره کرد و گفت: برگزاری این جلسه با حضور دستگاه‌های مرتبط اقدام ارزشمندی بود که امیدواریم در آینده نزدیک با اجرای مصوبات آن شاهد ارتقای این مهم در استان باشیم.
قریشی تصریح کرد: در بحث بهسازی و مناسب‌سازی معابر خیابان‌های اصلی سطح استان اقدامات خوبی انجام شده ولی تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله زیادی داریم.
وی اظهار داشت: مناسب‌سازی محیط شهری موجب می‌شود که تمام افراد جامعه امکان حضور و فعالیت در عرصه‌های مختلف را داشته و در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور مشارکت داشته باشند.
به گفته وی، تامین شرایط زندگی از مهم‌ترین عوامل جذب معلولان در جامعه و حضور در فعالیت‌های مختلف است و این مهم تنها از طریق مناسب‌سازی محیط شهری و اماکن عمومی امکان‌پذیر خواهد بود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر برای تحقق این مهم فعالیت‌های گسترده ای در سطح استان انجام شده است، گفت: رفع موانع و مشکلات یک قشر عظیم از جامعه به تنهایی از عهده یک مسئول بر نمی‌آید لذا در این راستا باید تمامی افراد جامعه احساس مسئولیت کرده و در این زمینه تلاش کنند.
سرپرست اداره‌کل بهزیستی کردستان خاطر نشان کرد: افراد معلول نیز در جامعه حقی دارند و باید از فرصت‌های برابر با سایرین بهره‌مند شوند.
معاون توانبخشی بهزیستی کردستان نیز در این جلسه از بهسازی محیط شهری به عنوان یک حق ملی نام برد و ادامه داد: در بحث مناسب‌سازی محیط شهری تنها معلولین و جانبازان نیستند که ذی‌نفع هستند.
علیرضا حشمتی تصریح کرد: ایجاد حساسیت در جامعه در بحث مناسب‌سازی محیط شهری با بیان تاثیرات آن و ارائه آموزش‌های لازم به افراد مختلف جامعه امری ضروری است.
وی با بیان اینکه در بسیاری از مواقع مردم در این زمینه اطلاعات کافی ندارند، ادامه داد: در بحث اطلاع رسانی و آگاهی دادن به افراد جامعه باید کارهای اساسی صورت گیرد.
معاون توانبخشی بهزیستی کردستان رعایت عدالت اجتماعی در همه ابعاد را با توجه به حاکمیت نظام اسلامی در کشور ضروری خواند و یادآور شد: بهره مندی شهروندان از محیط شهری مناسب و استاندارد نوعی برقراری عدالت اجتماعی است.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول