اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

بازوی قانون از اجرای مناسب‌‌سازی حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: بازوی قانون از اجرای مناسب‌‌سازی در محیط زیست شهری و مکان‌های عمومی به منظور رعایت حقوق معلولان حمایت می‌کند.

بازوی قانون از اجرای مناسب‌‌سازی حمایت می‌کند
علیرضا ابراهیمیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه متولیان اجرای مناسب‌سازی در سطح شهر باید به نیاز‌های معلولان در جامعه توجه کنند، اظهار داشت: نیاز‌سنجی از معلولان در راستای اجرای طرح‌های مناسب‌سازی نقش موثری دارد.
وی با اشاره به اینکه قانون و ضابطه‌های قانونی از اجرای مناسب‌‌سازی در راستای رعایت حقوق معلولان حمایت می‌کند، اضافه کرد: عدم مناسب‌‌سازی و نا‌مناسب ‌سازی به عنوان یک جرم تلقی می‌شود و شهرداری‌ها و متولیان دستگاه‌های اجرایی باید مقوله مناسب‌سازی را در دستور کار خود قرار بدهند.
عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان تصریح کرد: شکایت‌های معلولان به دلیل عدم مناسب‌سازی و یا نا‌مناسب‌‌سازی محیط زیست شهری از سوی مراجع قانونی دنبال می‌شود و قانون در این موارد به حقوق قابل مطالبه این افراد رسیدگی می‌کند.
وی به ضرورت توجه به خواسته‌های معلولان در سطح شهر‌ها اشاره کرد و افزود: بازوی قانون از اجرای مناسب‌سازی در محیط زیست شهری و مکان‌های عمومی به منظور رعایت حقوق معلولان حمایت می‌کند.
ابراهیمیان تاکید کرد: معلولان باید از حقوق خود در سطح شهر آگاهی داشته باشند و تمامی این افراد باید بدانند که عدم مناسب ‌سازی و نا‌مناسب‌‌سازی به عنوان یک جرم محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه نا‌مناسب‌‌سازی می‌تواند سبب ایجاد جرم شود، ادامه داد: اجرای طرح‌های مناسب‌سازی به روش نا‌درست به معنای نا‌مناسب‌سازی است و این طرح‌ها باید به صورت استاندارد مناسب‌‌سازی شوند.
عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان بیان داشت: معلولان نباید در زمان استفاده از امکانات عمومی موجود در سطح شهر با مشکل مواجه شوند و نظر‌سنجی از معلولان در راستای اجرای طرح‌های مناسب‌‌سازی امری مهم و ضروری است.
انتهای پیام/غ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول