اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آینده صورت می‌گیرد

اختصاص بالغ بر یک میلیارد تومان برای مناسب‌سازی اصفهان

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از اختصاص یک میلیارد و 400 میلیون تومان از بودجه سال آینده شهرداری به مناسب‌سازی در تمامی مناطق شهرستان اصفهان است.

اختصاص بالغ بر یک میلیارد تومان برای مناسب‌سازی اصفهان
علیرضا نصر اصفهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ضرورت توجه به مناسب‌سازی به صورت صحیح و مناسب اظهار داشت: در حال حاضر باید برخی از امکانات ایجاد شده در سطح شهر مورد بازنگری قرار بگیرد و موارد نا‌مناسب این امکانات باید به منظور استفاده معلولان از آنها به صورت مناسب اصلاح شود.
وی با بیان اینکه احداث و ایجاد ساختمان‌ها در سطح شهر منوط به رعایت مناسب‌سازی است، اضافه کرد: مناسب‌سازی و رعایت حقوق معلولان در ساخت و ساز‌های امروزه اعم از مترو، پیاده‌رو سازی‌ها، پارک‌ها، مجتمع‌های تجاری و سایر اماکن عمومی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به قوانین موجود صدور مجوز و ارائه پایانه ساخت به مجتمع‌های مسکونی و انبوه‌سازان مسکن منوط به انجام اقدامات لازم در راستای مناسب‌سازی برای معلولان است.
وی با بیان اینکه تحقق این موضوع گام موثری به منظور دست‌یابی معلولان به حقوق شهروندی آنها است، ادامه داد: توجه به معلولان و رعایت حقوق این افراد باید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های انبوه‌سازان قرار بگیرد.
نصر اصفهانی تاکید کرد: انبوه‌سازان مسکن باید در گوشه چشم خود جایی را به معلولان اختصاص داده و با نگاه ویژه ساخت و ساز‌های خود را در راستای توجه به حقوق شهروندی معلولان انجام بدهند.
وی بیان داشت: تأکید اعضای شورا بر این موضوع است که در منشور بودجه سال آینده نیز مبالغ قابل توجهی را به مناسب‌سازی برای معلولان اختصاص بدهند و پیش‌بینی‌های صورت گرفته در راستای این موضوع حاکی از اختصاص بودجه 100 میلیون تومانی به هر یک از مناطق 14‌گانه اصفهان به موضوع مناسب‌سازی است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از اختصاص یک میلیارد و 400 میلیون تومان از بودجه سال آینده شهرداری به مناسب‌سازی در تمامی مناطق شهرستان اصفهان است، گفت: اعضای شورا به صورت ویژه موضوع مناسب‌سازی را دنبال می‌کنند و این موضوع به عنوان یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و وظایف مجموعه شورای شهر اصفهان محسوب می‌شود.
وی به پیشگام بودن اصفهان در راستای اجرای مناسب‌سازی برای معلولان در سطح شهر اشاره کرد و افزود: وضعیت موجود پیشگام بودن اصفهان را در سطح کشور در این زمینه نشان می‌دهد و الگو‌برداری سایر استان‌ها از اصفهان در زمینه اجرای این طرح به موفقیت مسئولان در راستای مناسب‌سازی برای معلولان در سطح شهر بستگی دارد.
نصر اصفهانی با اشاره به اهمیت استفاده از مشاوره معلولان در راستای اجرای مناسب‌سازی در سطح شهر‌ها اظهار داشت: معلولان به عنوان بهره‌برداران این طرح به عنوان بهترین مشاور در راستای اجرای مناسب‌سازی در سطح شهر محسوب می‌شوند و دیدگاه‌های این افراد باید محور فعالیت‌های شهرداری‌ها و متولیان اجرای این طرح قرار بگیرد.
وی به ضرورت استمرار این موضوع و ادامه یافتن فعالیت‌های مسئولان در راستای مناسب‌سازی فضا‌های شهری اشاره کرد و ادامه داد: مناسب‌سازی شهر، معابر و امکانات مورد نیاز معلولان یک موضوع تدریجی است و حاکم شدن فرهنگ مناسب‌سازی در سطح شهر‌ها از مهم‌ترین خواسته‌ها و مطالبات این قشر از جامعه محسوب می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه قوانین و ضابطه‌های قانونی نیز از حقوق معلولان در راستای مناسب‌سازی فضا‌های شهری حمایت می‌کند، تصریح کرد: اجرای قانون در زمینه‌های مختلف به برخی از ابزار‌ها نیاز دارد و به منظور اجرای صحیح مناسب‌سازی نیز این ابزار‌ها باید در اختیار متولیان اجرای این طرح قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: اختصاص بودجه و اعتبارات لازم به مناسب‌سازی یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین ابزار‌های اعمال و اجرای قانون در این زمینه است و قوانین راهنمایی و رانندگی نیز باید به صورت مناسب برای رعایت حقوق معلولان در سطح شهر اجرا شود.
نصر اصفهانی با بیان اینکه شرایط حضور معلولان باید در سطح شهر‌ها فراهم شود، تاکید کرد: عدم حضور معلولان در فضا‌های شهری نه به معنای آمار پایین این افراد در جامعه و نه به معنای نشستن آنها در خانه است بلکه این موضوع به دلیل فراهم نبودن شرایط حضور معلولان در سطح شهر است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول