اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

شهرداری‌ها بودجه مشخصی را به مناسب‌سازی اختصاص بدهند

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در یک نگاه کلی اماکن عمومی موجود در اصفهان معلول دوست نیست و باید در واقعیت و جدای از شعار‌ها شهرداری‌ها بودجه مشخص و متناسبی را به مناسب‌سازی اختصاص بدهند.

شهرداری‌ها بودجه مشخصی را به مناسب‌سازی اختصاص بدهند
محمود محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه اصطلاح معلول دوست بودن در اصفهان معنایی ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر شهروندان عادی نیز برای رفاه حال خود از امکانات چندانی در سطح شهر برخوردار نیستند.
وی به ضرورت توجه به مناسب‌سازی در راستای رعایت حقوق معلولان در جامعه اشاره کرد و افزود: به صورت معمولی اجرای مناسب‌سازی متوجه ساختمان‌های عمومی می‌شود که شهرداری به عنوان متولی مناسب‌سازی برخی از این اماکن مانند فرهنگ سراها، کتابخانه‌ها و ساختمان‌های شهرداری است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بخشی از اجرای این طرح نیز به ساختمان‌های دولتی اختصاص دارد و به دلیل رفت و آمد بسیار مردم در اماکن دولتی، مناسب‌سازی این ساختمان‌ها نیز باید به همراه ساختمان‌های شهرداری انجام شود.
وی به اهمیت مناسب‌سازی ساختمان‌ها به منظور رفت و آمد مردم در آنها اشاره کرد و ادامه داد: حضور مردم در ساختمان‌های بخش خصوصی و مجتمع‌های تجاری در صورت عدم مناسب‌سازی و نا‌مناسب‌سازی آنها کاهش می‌یابد.
محمدی با اشاره به نقش مناسب‌سازی ساختمان‌های بخش خصوصی از دیدگاه اقتصادی تاکید کرد: در صورت نا‌مناسب‌سازی و عدم مناسب‌سازی این ساختمان‌ها مردم برای حضور در آنها تمایل چندانی ندارند و عدم توجه به این موضوع از نظر اقتصادی نیز برای بخش خصوصی به صرفه نیست.
وی با بیان اینکه بخشی از مناسب‌سازی نیز به معابر و اماکن عمومی باز می‌گردد، اضافه کرد: مناسب‌سازی پیاده‌رو‌ها، خیابان‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، BRT، مترو، پارک‌ها و مانند این فضا‌ها نیز در راستای رعایت حقوق معلولان در سطح شهر از اهمیت بسیاری برخوردار است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه تردد موتور‌سیکلت‌ها در سطح شهر یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در اصفهان است، بیان داشت: به صورت معمولی وسایل نقلیه موتوری به فضا‌های عمومی و حریم‌های عابر پیاده تجاوز می‌کنند، شهرداری‌ها نیز برای کنترل تردد موتورسیکلت‌ها در سطح شهر مجبور به ایجاد موانعی در پیاده‌رو‌ها و فضا‌های عمومی شهر هستند.
وی با بیان اینکه کنترل تردد موتورسیکلت‌ها در فضا‌های عمومی سبب ایجاد مانع در این فضا‌ها توسط شهرداری‌ها شده است، گفت: با وجود این موانع نه تنها بهسازی در فضا‌های عمومی صورت نمی‌گیرد بلکه در برخی از فضا‌ها نیز اقداماتی بر خلاف مناسب‌سازی و بهسازی آنها انجام می‌شود.
محمدی با اشاره به اینکه اجرای صحیح مناسب‌سازی در فضا‌های شهری عزم و تلاش جدی مسئولان شهرداری را می‌طلبد، اظهار داشت: وجود این موانع نه تنها تردد معلولان و جانبازان را در فضا‌های عمومی با مشکل مواجه می‌کند بلکه شهروندان عادی نیز برای رفت و آمد خود در این فضا‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.
وی با بیان اینکه تحقق مناسب‌سازی در سطح شهر به مطالبه خاص عمومی نیازمند است، اضافه کرد: تا کنون شهرداری اقداماتی را به منظور مناسب‌سازی فضا‌ها و اماکن عمومی موجود در سطح شهر انجام داده است اما این اقدامات به منظور رعایت کامل حقوق معلولان در سطح شهر کافی نیست و این موضوع باید گام به گام توسط متولیان اجرای آن تقویت شود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در یک نگاه کلی اماکن عمومی و فضا‌های شهری موجود در اصفهان معلول دوست نیست و شهروندان عادی نیز برای حضور در این فضا‌ها تمایل چندانی ندارند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مناسب‌سازی بر اساس واقعیت‌های موجود صورت نمی‌گیرد، افزود: شهرداری‌ها باید در واقعیت و جدای از شعار‌ها شهرداری‌ها بودجه مشخص و متناسبی را به مناسب‌سازی اختصاص بدهند.
محمدی تاکید کرد: نه شهرداری و نه شورای شهر بودجه مناسبی را به مناسب‌سازی پیاده‌رو‌ها اختصاص نداده‌اند و نسبت به این موضوع بی‌توجه بوده‌اند و اصفهان در راستای مناسب‌سازی در محله‌های عادی شهر موفقیت چندانی نداشته است.
وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و قوانین موجود در زمینه حمایت از حقوق معلولان در صورت ایراد صدمه به معلولان در راستای عدم مناسب‌سازی یا نا‌مناسب‌سازی اماکن عمومی مجموعه متخلف باید خسارات وارد شده به معلولان را جبران کنند.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول