اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گیلان:

31 درصد معابر گیلان مناسب‌سازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: تنها 31 درصد اماکن و معابر گیلان مناسب‌سازی محیطی شده است.

31 درصد معابر گیلان مناسب‌سازی شد
کیانوش کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت عدم مناسب‌سازی محیطی را از مشکلات عمده معلولان و سالمندان استان ذکر کرد و اظهار داشت: تنها در 31 درصد معابر گیلان مناسب‌سازی محیطی انجام شده است.
وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی مجوز لازم برای ساختمان‌های جدیدی که در نقشه آنها مناسب‌سازی لحاظ نشده باشد را صادر نمی‌کند، افزود: عدم مناسب‌سازی بیشتر در ساختمان‌های قدیمی است.
این مسئول برطرف کردن موانع فیزیکی و مناسب‌سازی اماکن عمومی را یکی از عوامل مهم و دسترسی آسان معلولان در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: تمام اداره‌های بهزیستی استان مناسب‌سازی را در برنامه سال جاری خود دارند.
وی یادآور شد: در سطح  گیلان نیز مصوبات جلسات کمیته مناسب‌سازی استان را پیگیری می‌کنیم ضمن اینکه با توجه به مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رسیدن به شهرهای بدون مانع تا حدود زیادی نیاز به زمان دارد.
کوچکی‌نژاد اشتغال به‌ کار معلولان را نیز از دیگر مشکلات این قشر عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر برای سه هزار نفر از معلولان اشتغال ایجاد نشده است.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری برای 343 نفر از مددجویان اشتغال ایجاد شده است، ابراز داشت: 350 نفر دیگر نیز برای دریافت وام خوداشتغالی به بانک‌ها معرفی شدند.
مدیر کل بهزیستی گیلان، 10 درصد جمعیت دنیا را دارای معلولیت دانست و تصریح کرد: یک چهارم جمعیت جهان به طور مستقیم درگیر پدیده معلولیت هستند که مراقبان و اعضای خانواده معلولان را شامل می‌شود.
وی با اشاره به بیمه معلولان زیرپوشش بهزیستی استان ابراز داشت: به منظور ارائه خدمات درمانی مناسب معلولان و برخورداری آنها از بیمه پایه، از خدمات بیمه تکمیلی نیز بهره‌مند شدند.
کوچکی‌نژاد تعداد بیمه شدگان معلولان زیرپوشش بهزیستی استان را 11 هزار و 255 نفر در سال جاری ذکر کرد.
به گفته وی، تعداد معلولان ثبت شده در بانک اطلاعات بهزیستی استان گیلان شامل 9 هزار و 957 نفر معلول جسمی‌حرکتی، 3 هزار و 868 نفر شنوایی، 457 نفر ضایعه نخاعی، 191 نفر صرع، 8 هزار و 714 نفر معلول ذهنی، 2 هزار و 366 نفر بیمار روانی، 2 هزار و 226 نفر بینایی و ... است.
این مسئول دانشجویان معلول دریافت کننده شهریه و زیرپوشش بهزیستی گیلان را 284 نفر و دانش‌آموزان را نیز 2 هزار 403 نفر عنوان کرد.
انتهای پیام/صا30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول