اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

ترور نخبگان علمی فریاد عصبانیت استکبار است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ترور نخبگان کشورمان به دست ایادی استکبار جهانی فریاد عصبانیت آنها از پیشرفت‌های علمی کشورمان است.

ترور نخبگان علمی فریاد عصبانیت استکبار است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با بیان اینکه ترور اخیر دانشمند ایرانی مصطفی احمدی‌روشن در تداوم حرکت‌های خبیثانه استکبار جهانی نشان استیصال آنهاست، اظهار داشت: نقشه ترور دانشمندان کشورمان نظیر شهید علی محمدی، رضایی‌نژاد و مصطفی احمدی‌روشن نشان داد که غرب نمی‌تواند پیشرفت‌های علمی کشورمان را که روزافزون است، تحمل کند و با توسل به شیوه‌های مختلف سعی می‌کند در مسیر رو به رشد ایران توقف ایجاد کند.
وی با اعلام اینکه رشد علمی ایران وابسته به اشخاص نیست، تصریح کرد: شهادت این نخبگان نشان می‌دهد که ملت ایران در مسیر آرمانی خود درست و حقیقی حرکت می‌کند و به یقین علمداران عرصه علم آزمون خود را به شایستگی پس دادند.
عاملی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: ملت ایران با حضور حداکثری خود در انتخابات با هر رأی خود به استکبار جهانی تودهنی محکمی می‌زند و به یقین انتقام خون‌های به ناحق ریخته شده را پس می‌گیرد.
این مسئول اضافه کرد: غرب هر وقت در رسیدن به اهداف خود کم می‌آورد دست به ترور و از بین بردن منابع نیروی انسانی می‌کند به طوریکه در کشور عراق نیز با ترور صدها دانشمند این کشور سعی کرد رعب و وحشت در سرزمین اسلامی ایجاد کند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استقامت ملت ایران در طول تاریخ نشان داده که دشمن در رسیدن به اهداف خود همیشه ناکام و بی‌ثمر بوده است، ادامه داد: مانور اخیر نیروهای مسلح ما در خلیج‌فارس و تنگه هرمز نشان داد که ایران قادر است با توان علمی و نظامی خود در برابر هر قدرتمندی بایستد و اسیر دست آمال آنها نشود.
به گزارش فارس، خطیب جمعه اردبیل با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی امروز بت دست ساخت آمریکا در منطقه است، گفت:‌ رهبری معظم انقلاب نیز در سخنرانی‌های اخیر خود بر دو عامل ایستادگی نظام بر اصول و منحرف نشدن از مسیر اصلی تاکید کرده و جبهه استکبار را به دست زدن به شیوه‌های مختلف تحریم و تهدید معرفی کرده که نمونه آن را در روزهای اخیر شاهد بودیم.
عاملی همچنین انتخابات پیش رو را یادآور شد و افزود: دشمن با سوءاستفاده از صحنه انتخابات قصد تشدید تحریم کشورمان را دارد تا بتواند در سایه این تحریم که نمونه آن بانک مرکزی و ملی بوده است، بر اراده مستحکم ملت ما خلل ایجاد کند اما هرگز قادر به این کار نخواهد بود.
امام جمعه اردبیل همچنین فرا رسیدن اربعین حسینی را گرامی داشت و به حضور میلیون‌ها عاشق سیدالشهدا در کربلا در روز اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: این تجمع را در هیچ آیین و مکتبی نمی‌بینیم.
وی در ادامه تصریح کرد: امام حسین (ع) راه روشنی را برای همه تعیین کرده است و به یقین عزت و تداوم موفقیت‌های مسلمانان در سایه راه سرخ حسینی است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول