اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به شرط تامین اعتبار

بانوان فرهنگی ‌پیش از موعد بازنشسته می‏شوند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: بانوان فرهنگی کشور به شرط تامین اعتبار پیش از موعد بازنشسته می‏شوند.

بانوان فرهنگی ‌پیش از موعد بازنشسته می‏شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ابراهیم سحرخیز ظهر امروز در حاشیه سفر به سمنان در گفت‎و‎گو با خبرنگاران در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: به شرط تامین اعتبار، این امکان وجود دارد که بانوان فرهنگی کشور برای سال تحصیلی آینده اگر درخواست بازنشستگی پیش از موعد داشته باشند با آن موافقت شود.
وی اجرای این طرح را منوط به تامین اعتبار مورد نیاز برای بازنشسته کردن این دسته از فرهنگیان عنوان کرد و افزود: در صورتی که بودجه مورد نظر تامین شود، وزارت آموزش و پرورش از بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان فقط در بخش بانوان استقبال می‎کند.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در بخش آقایان در آموزش و پرورش در مجموع متوسط کل کشور نیروی مازاد وجود ندارد؛ اما در بانوان ممکن است نیروهایی مازاد باشند که می‏توان پس از تامین اعتبار لازم با بازنشستگی پیش از موعد آنها موافقت کرد.
 
* نگرانی خاصی در برنامه جدید نظام آموزشی وجود ندارد
سحرخیز همچنین با بیان اینکه سند تحول آموزش و پرورش به عنوان مهم‏ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: نظام آموزش و پرورش در ایران باید برگرفته از فرهنگ غنی اسلامی و قرآن و سیره پیامبران و ائمه معصومین (ع) باشد در حالی که در برهه کنونی این نظام وارداتی و تقلیدی است.
وی اضافه کرد: برای تدوین سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش بیش از 500 نفر از استادان دانشگاه، برترین حوزه علمیه، کارشناسان، پژوهشگران و فرهنگیان دارای سابقه و صاحب‏نظران مختلف فعالیت کردند و این سند در مراجع مختلف به تایید رسیده است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام ابتدایی در 123 کشور جهان شش ساله اداره می‏شود، به خانواده‏ها و فرهنگیان اطمینان‏خاطر داد که در اجرای نظام جدید آموزشی در کشور موسوم به "شش، سه، سه" مشکلی وجود نخواهد داشت.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول