اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر:

فعالیت‌های پژوهشی فرهنگیان کافی نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با وجود داشتن 14 هزار نیروی فرهنگی در استان بوشهر 364 اثر پژوهشی بسیار رقم پایینی است که باید همکاران در این زمینه نگاه خود را تغییر دهند و بیشتر به امر پژوهش توجه داشته باشند.

فعالیت‌های پژوهشی فرهنگیان کافی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خلیل رضایی شنبه شب در آیین تجلیل از پژوهشگران فرهنگی استان بوشهر اَظهار داشت: در امر پژوهش ضمن داشتن برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت داشتن بانکی اطلاعاتی در این زمینه نیز ضروری است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پژوهش‌هایی که در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد باید امکان اشاعه یافته‌های آن وجود داشته باشد.
رضایی با اشاره به پرده‌برداری از سند تحول آموزش و پرورش اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان قانون اساسی این وزراتخانه به شمار می‌آید که هدف از طراحی آن تحول در نظام تعلیم و تربیت است.
وی بیان کرد: دراین سند جایگاه معلم ویژه دیده شده و این بدان معنی است که معلمان باید بر اساس این سند خود را متحول کنند.
رضایی یادآور شد: طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش هر چه‌قدر که خوب و مفید باشد باز هم نیازمند پشتوانه علمی زیاد است.
رضایی همچنین بر هم‌افزایی معاونان آموزش و پرورش در امر پژوهش تاکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اگر به دنبال تحقیق، پژوهش، تحول و توسعه در کشور هستیم باید راه پژوهش را به دانش‌آموزان بیاموزیم.
رضایی افزود: داشتن نیروی انسانی محقق، توانمند و پژوهنده منوط به تربیت دانش‌آموزانی پژوهنده توسط معلمانی پژوهنده است.
وی اضافه کرد: در امر پژوهش ضمن داشتن برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت داشتن بانکی اطلاعاتی در این زمینه نیز ضروری است.
معاون آموزشی و پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز پژوهش را زیربنای آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: امروز به اصل آموزش و پرورش توجه زیادی شده ولی این نگاه با نارسایی نگاه پژوهشی همراه است.
ماشاءالله عالی حسینی اضافه کرد: آموزش و پرورش بدون پژوهش راه به جایی نمی‌برد و برای داشتن قدرت باید پژوهش را در آموزش و پرورش تقویت کرد.
وی گفت: سیاست اصلی پژوهش کاربست یافته‌های پژوهشی است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و از مدیران می‌خواهیم به جای اینکه این یافته‌ها را در قفسه‌ها نگهداری کنند، زمینه گسترش و استفاده از این یافته‌های پژوهشی را فراهم کنند.
عالی حسینی افزود: علاوه بر ضرورت پرداختن به یافته‌های تحقیقاتی معلمان استفاده و توجه به یافته‌های تحقیقاتی دانش‌آموزان نیز ضروری است.
وی با بیان اینکه حمایت از دانش‌آموزان محقق وظیفه معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش است، تصریح کرد: با وجود اینکه حمایت از دانش‌آموزان محقق وظیفه معاونت آموزشی و پژوهشی نیست ولی ما از این دانش‌آموزان برای رشد و ترقی آنها حمایت می‌کنیم.
عالی حسینی الگوسازی، معرفی پژوهش‌های برتر و تجلیل از پژوهشگران از جمله اهداف این همایش است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول