خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با وجود داشتن 14 هزار نیروی فرهنگی در استان بوشهر 364 اثر پژوهشی بسیار رقم پایینی است که باید همکاران در این زمینه نگاه خود را تغییر دهند و بیشتر به امر پژوهش توجه داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خلیل رضایی شنبه شب در آیین تجلیل از پژوهشگران فرهنگی استان بوشهر اَظهار داشت: در امر پژوهش ضمن داشتن برنامههای کوتاه، میان و بلندمدت داشتن بانکی اطلاعاتی در این زمینه نیز ضروری است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پژوهشهایی که در آموزش و پرورش صورت میگیرد باید امکان اشاعه یافتههای آن وجود داشته باشد.
رضایی با اشاره به پردهبرداری از سند تحول آموزش و پرورش اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان قانون اساسی این وزراتخانه به شمار میآید که هدف از طراحی آن تحول در نظام تعلیم و تربیت است.
وی بیان کرد: دراین سند جایگاه معلم ویژه دیده شده و این بدان معنی است که معلمان باید بر اساس این سند خود را متحول کنند.
رضایی یادآور شد: طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش هر چهقدر که خوب و مفید باشد باز هم نیازمند پشتوانه علمی زیاد است.
رضایی همچنین بر همافزایی معاونان آموزش و پرورش در امر پژوهش تاکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اگر به دنبال تحقیق، پژوهش، تحول و توسعه در کشور هستیم باید راه پژوهش را به دانشآموزان بیاموزیم.
رضایی افزود: داشتن نیروی انسانی محقق، توانمند و پژوهنده منوط به تربیت دانشآموزانی پژوهنده توسط معلمانی پژوهنده است.
وی اضافه کرد: در امر پژوهش ضمن داشتن برنامههای کوتاه، میان و بلندمدت داشتن بانکی اطلاعاتی در این زمینه نیز ضروری است.
معاون آموزشی و پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز پژوهش را زیربنای آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: امروز به اصل آموزش و پرورش توجه زیادی شده ولی این نگاه با نارسایی نگاه پژوهشی همراه است.
ماشاءالله عالی حسینی اضافه کرد: آموزش و پرورش بدون پژوهش راه به جایی نمیبرد و برای داشتن قدرت باید پژوهش را در آموزش و پرورش تقویت کرد.
وی گفت: سیاست اصلی پژوهش کاربست یافتههای پژوهشی است که کمتر مورد توجه قرار میگیرد و از مدیران میخواهیم به جای اینکه این یافتهها را در قفسهها نگهداری کنند، زمینه گسترش و استفاده از این یافتههای پژوهشی را فراهم کنند.
عالی حسینی افزود: علاوه بر ضرورت پرداختن به یافتههای تحقیقاتی معلمان استفاده و توجه به یافتههای تحقیقاتی دانشآموزان نیز ضروری است.
وی با بیان اینکه حمایت از دانشآموزان محقق وظیفه معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش است، تصریح کرد: با وجود اینکه حمایت از دانشآموزان محقق وظیفه معاونت آموزشی و پژوهشی نیست ولی ما از این دانشآموزان برای رشد و ترقی آنها حمایت میکنیم.
عالی حسینی الگوسازی، معرفی پژوهشهای برتر و تجلیل از پژوهشگران از جمله اهداف این همایش است.
انتهای پیام/آ20