اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کردستان:

20 درصد دانش‌آموزان و فرهنگیان کردستانی حافظ قرآن می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده در قالب نهضت عظیم حفظ قرآن کریم در کشور، گفت: 20 درصد دانش‌آموزان و فرهنگیان کردستانی حافظ قرآن می‌شوند.

20 درصد دانش‌آموزان و فرهنگیان کردستانی حافظ قرآن می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سالار عرفانی‌نسب دوشنبه شب در جلسه کارگروه امور فرهنگی و اجتماعی کردستان در سنندج، اظهار داشت: همگام با سراسر کشور و در قالب نهضت عظیم حفظ قرآن کریم تاکنون بیش از 15هزار دانش آموز و فرهنگی کردستانی ثبت نام کرده‌اند و بر اساس برنامه‌ریزی 2 میلیون نفری در سطح کشور امید است بیش از 20درصد دانش آموزان و فرهنگیان استان در این طرح عظیم مشارکت کنند.
وی با تأکید بر فراهم شدن زمینه‌های گسترش فعالیت‌های قرآنی در شهرها و روستاهای استان، گفت: تاکنون بیش از 15 هزار دانش آموز و فرهنگی کردستانی در نهضت عظیم حفظ قرآن کریم کشور ثبت نام کرده‌اند و این مهم نشان از ارادت و توجه ویژه مردم متدین کردستان به نشر آموزه‌های قرآنی و معارف اسلامی در این خطه از میهن اسلامی است.
عرفانی‌نسب پیش‌بینی کرد که در قالب نهضت عظیم قرآن آموزی بیش از 20 درصد دانش‌آموزان و فرهنگیان کردستانی موفق به حفظ جزء‌هایی از کلام الله مجید شوند.
وی افزود: نشر آموزه‌های قرآنی و معارف دینی به عنوان مبنای اصلی توسعه و تعالی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در سطح مدارس استان مدنظر بوده و در ایام مختلف سال برنامه‌های متعددی در این خصوص اجرا می‌شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 25هزار دانش آموز کردستانی در 211 مدرسه قرآنی ساماندهی شده و در ایام مشخصی در هفته زیر نظر اساتید مجرب با معارف قرآنی آشنا می‌شوند.
عرفانی‌نسب خاطر نشان کرد: طرح عظیم نهضت قرآن آموزی شامل آموزش‌های لازم در راستای حفظ آیات قرآن کریم توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان است که به ازای حفظ هر نیم جزء قرآن کریم هدایای نقدی به میزان 250 هزار ریال به حافظان تقدیم می‌شود.
وی افزود: به حافظان کل نیز علاوه بر هدیه 30 میلیون ریالی، سفر حج عمره مفرده نیز تقدیم خواهد شد و مقرر است آزمون پایانی این طرح عظیم قرآنی نیمه دوم فروردین ماه سال آینده برگزار شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: علاقه‌مندان به این طرح عظیم ملی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اطلاع رسانی به آدرس WWW.QORAN.MEDU.IR  مراجعه کنند.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول