اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مسئولان کنگان مطرح شد

کلرزنی شبکه‌های لوله‌کشی شهری و روستایی کنگان

خبرگزاری فارس: شبکه‌های لوله‌کشی شهری و روستایی شهرستان کنگان کلرزنی می‌شوند.

کلرزنی شبکه‌های لوله‌کشی شهری و روستایی کنگان
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، مدیر آبفار کنگان بعد از ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت بهداشتی آب‌ کنگان اظهار داشت: تامین آب سالم و بهداشتی یک اولویت مهم است که توسط مسئولان پیگیری می‌شود.
محمد مهرورز ضمن تشکر از پیگیری‌های برنامه‌های بهداشتی توسط شبکه بهداشت افزود: در شهر عسلویه تاسیسات کلرزنی نصب شده و در یک‌ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود که شبکه‌های بیدخون و نخل تقی را نیز مورد پوشش قرار خواهد داد.
این مسئول ادامه داد: روستاهایی که از مجتمع اخند تغذیه می‌شوند نیز دارای دستگاه کلرزنی فعال گازی بوده که از حدود 25 روز پیش به علت مشکلات سیستم برق فعلاً غیرفعال شده و به زودی مشکل برطرف خواهد شد.
وی اضافه کرد: در مجتمع چاه مبارک که 13 روستا را پوشش می‌‌دهد نیز مشکل عدم کلرزنی به جز در مورد افت فشار نداشته‌ایم.
این مسئول یادآور شد: در شهر سیراف نیز نوسازی شبکه داشته‌ایم و در حال شستشو با کلر هستیم که ظرف چند روز آینده آب طرح کوثر مجدداً وصل می‌شود و کلرزنی انجام خواهد شد.
معاون آبفا کنگان نیز در این جلسه گفت: در زمینه کلرزنی شبکه‌های لوله‌کشی شهر کنگان و بنک مشکل خاصی نداریم و موارد عدم کلرزنی برخی محلات را پیگیری خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در سال 90 تاکنون بیست کیلومتر نوسازی شبکه توسط آبفا انجام شده اما قدیمی بودن شبکه در برخی مناطق و عدم صدور مجوز حفاری در مناطق آسفالت شده، توسط شهرداری‌ها از مشکلات آبفای کنگان می‌باشد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز ضمن تشکر از مسئولین آبفا و آبفار به خاطر همکاری با شبکه بهداشت در زمینه‌های مختلف بهداشتی خواستار بهبود وضعیت کلرزنی شبکه‌های لوله‌کشی و برنامه‌ریزی برای نوسازی شبکه‌های فرسوده شد. 
سیده زینب حسینی در ادامه گزارشی از وضعیت کلر باقیمانده شبکه‌های لوله‌کشی شهری و روستائی، شکستگی شبکه‌های فرسوده و مشکلات ناشی از آنها، همچنین عدم کلرزنی شبکه‌های لوله‌کشی شهر عسلویه و منطقه چاه مبارک ارایه داد.
در پایان نیز مقرر شد بازدید مشترکی برای بررسی موردی وضعیت کلرزنی شبکه لوله‌کشی منطقه چاه مبارک ظرف حداکثر یک هفته آینده با حضور نماینده شبکه بهداشت و آبفار صورت پذیرد و مرکز بهداشت شهرستان کنگان برای انجام آزمایش‌ها بر روی نمونه‌های خروجی آب‌شیرین‌کن‌ها از نظر فلزات سنگین به ویژه در منطقه عسلویه و مراکز آب‌شیرین‌کن‌هایی که از آب چاه استفاده می‌کنند با توجه به دفع فاضلاب‌های صنعتی و امکان آلودگی آب‌های زیرزمینی، پیگیری‌های لازم به عمل آورد.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول