اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با گرامیداشت دهه فجر

مجتمع آبرسانی سرخون اردل بهره‌برداری می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آبفار چهارمحال و بختیاری گفت: مجتمع آبرسانی سرخون اردل همزمان با گرامیداشت دهه فجر بهره‌برداری می‎شود.

مجتمع آبرسانی سرخون اردل بهره‌برداری می‎شود
قاسمعلی خدابخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: راه‌اندازی پروژه‌های آبرسانی مجتمع گندمکار، مجتمع قنبر سینی، مجتمع سرخون، مجتمع کنرک، مجتمع میهه و روستاهای نیساق، نصیر آباد و چهراز از دیگر پروژه‌های این شرکت است که همزمان با گرامیداشت دهه فجر به‌بهره‌برداری خواهد رسید.
وی افزود: با بهره برداری کامل از این پروژه‌ها یک هزار و 661 خانوار از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.
خدابخشی بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب شرب در این استان تأکید کرد و گفت: امروزه نقش و اهمیت آب به عنوان حیاتی‌ترین عنصر در تداوم حیات جوامع بشری بر کسی پوشیده نیست یا به عبارت دیگر هیچ یک از فعالیت‌های انسانی بدون در نظر گرفتن این مایه کمیاب و ارزشمند امکان‌پذیر نخواهد بود به گونه‌ای که ادامه زندگی متضمن وجود آب است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم اکنون 248 روستای این استان با مشکل آب آشامیدنی مواجه‌اند، گفت: بیشترین مشکل کم آبی در روستاهای شهرستان لردگان است برهمین اساس لازم است تا تما‌م روستائیان نیز مصرف آب خود را مدیریت کنند و ضمن رعایت الگوی مصرف آب و تلاش در راستای اصلاح الگوی مصرف آب خود در فصل تابستان صرفه جویی را نیز مدنظر داشته باشند.
وی افزود: برای رفع مشکل آب مردم در روستاهایی مثل سلح چین، باغ بهزاد، تلماران و ناغان علیا چاه‌هایی حفر شده که در صورت تأمین اعتبار کمبود آب شرب این روستای نیز برطرف خواهد شد.
خدابخشی تصریح کرد: تاکنون در راستای رفع مشکل آب شرب مردم روستایی شهرستان لردگان 10 میلیارد ریال هزینه شده و بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است.
وی در ادامه از ارتقای 9 درصدی شاخص بهره‌‌مندی جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی خبر داد و گفت: در راستای فعالیت‌ها و تلاش در ارائه خدمات بیشتر و بهتر کارکنان شرکت آبفار به روستاییان استان شاخص بهره‌مندی روستاییان در پایان سال 88 با 9 درصد ارتقا نسبت به پایان مدت مشابه در سال پیش از آن به 81 درصد رسید. 
وی افزود: اجرای بیش از 54 پروژه عمرانی در 209 روستا با جمعیت 152 هزار و 113 نفر با اعتباری افزون بر 90 میلیارد ریال بستر لازم را در راستای ارتقای شاخص بهره‌‎مندی جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی را فراهم کرده است. 
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول