اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 30 ماه؛

پروژه آب‌رسانی به مهریز بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: پروژه آب‌رسانی به شهرستان مهریز امروز پس از 30 ماه انتظار مردم این شهرستان با حضور مشاور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

پروژه آب‌رسانی به مهریز بهره‌برداری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از خط پروژه آب‌رسانی به شهرستان مهریز اظهار داشت: در سال‌های اخیر از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری و سفرهای هیئت دولت کارهای بسیار ارزنده‌ای توسط این شرکت در سطح استان یزد انجام شده است.
علی اسلامی افزود: آب‌رسانی به  9 شهر از مصوبات هیئت دولت به این استان بوده که با افتتاح خط انتقال آب به مهریز، ششمین شهر استان از این مصوبات بهره‌مند خواهد شد.
وی بیان کرد: آب‌رسانی به شهرهای بهاباد، خضرآباد و ندوشن نیز در مرحله اجرایی است که تا پایان سال 1391 تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.
اسلامی وی با اشاره به خط انتقال آب به مهریز خاطرنشان کرد: خط انتقال آب به مهریز به طول 43 کیلومتر با سه مخزن تعدیل فشار با حجم 500 متر مکعب و سه باب مخزن 5 هزار متر مکعبی ذخیره آب به بهره‌برداری رسید.
وی اعتبار این طرح را بالغ بر 12 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری به استان یزد عنوان و یادآور شد: اجرای این پروژه از 20 تیرماه 88 آغاز شده و پس از 23 ماه مردم مهریز در تاریخ سوم خرداد 90 از آب انتقالی بهره‌مند بودند و امروز نیز شاهد افتتاح رسمی این پروژه هستیم.
اسلامی ادامه داد: در حال حاضر 13 هزار و 250 اشتراک جمعیتی بالغ بر 32 هزار و 583 نفر را زیر پوشش قرار داده و آب مصرفی این شهر توسط 11 حلقه چاه نیمه عمیق با مجموع آب‌دهی 131 لیتر بر ثانیه توسط 249 کیلومتر شبکه توزیع، 33 کیلومتر خط انتقال و 20 هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد همچنین با اشاره به اینکه ساخت مخازن ذخیره آب ضریب ایمنی تامین آب شهروندان را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: از آنجایی که بیش از 50 درصد آب مصرفی شهروندان از منابع خارج استان تامین می‌شود، افزایش حجم مخازن باعث اطمینان بیشتر برای تامین آب مصرفی شهروندان است.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون 330 هزار متر مکعب مخزن در مدار بهره‌برداری است و حدود 70 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب نیز در دست احداث است.
اسلامی یادآور شد: هم‌اکنون شهر یزد دارای 3 هزار کیلومتر شبکه توزیع آب است و در دیگر شهرهای استان شبکه توزیعی به طول 2 هزار و 500 کیلومتر وجود دارد.
امام جمعه مهریز نیز در مراسم بهره‌برداری از خط آب انتقالی با انتقاد از اینکه شهرستان مهریز باید در اولویت اجرای این پروژه در بین شهرستان‌های دیگر قرار می‌گرفت، اظهار داشت: تمام آب استان از دو منبع طبیعی یعنی رشته کوه شیرکوه تفت و چشمه و رشته کوهی در منطقه آدروشک مهریز تامین می‌شود.
حجت‌الاسلام علی برهان افزود: رشته کوه شیرکوه 60 درصد و چشمه و رشته کوهی در منطقه آدروشک مهریز 40 درصد آب استان را تامین می‌کنند که با این وجود نزدیک به نیمی از آب استان از مهریز سرازیر شهر یزد و شهرستان‌هایی چون میبد و اردکان می‌شود در حالی‌که متاسفانه مهریز برای اجرا و بهره‌مندی از خط انتقال آب ششمین شهر استان بود.
وی بیان کرد: این تاخیر در انتقال آب به مهریز مانع از احداث واحدهای صنعتی آب‌خواه در این شهرستان شده بود که جوانان این شهرستان را با معضل بیکاری رو به ‌رو کرد.
برهان اظهار امیدواری کرد: با توجه ویژه‌ای که مشاور وزیر نیرو و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شخص استاندار یزد و مسئولان بخش آب و فاضلاب استان به مهریز خواهند داشت، این مشکل به صورت جدی و کامل رفع شود.
وی از مسئولان خواستار اختصاص تمام سهمیه مهریز یعنی 150 لیتر در ثانیه، 90 لیتر برای بخش صنعت و 60 لیتر برای بخش شرب شد.
برهان تصریح کرد: شهرستان مهریز با پتانسیل‌ها، امکانات و توانمندی‌های فراوان و جوانان فعال و با استعداد همچنین مردم خونگرم و مهمان‌نواز و با داشتن ویژگی‌هایی چون داشتن آب و هوای مناسب، زمین‌های مسطح، قرار گرفتن در کنار جاده سنتو و نزدیکی به مرکز استان با دستانی باز و رویی گشاده از سرمایه‌گذاران بخش صنعت استقبال خواهد کرد.
استاندار یزد نیز در این مراسم از زحمات دست‌اندرکاران اجرای این پروژه قدردانی کرد.
انتهای پیام/ی10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول