اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک خبر داد

احداث مجتمع دامپروری اندیمشک

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک از احداث مجتمع دامپروری شهرستان اندیمشک خبر داد و گفت: باید با پرداخت تسهیلات به دامپروران از آنها حمایت شود.

احداث مجتمع دامپروری اندیمشک
سیدهدایت موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اندیمشک اظهار کرد: کار احداث مجتمع دامپروری شهرستان اندیمشک روبه پایان است.
وی افزود: مجتمع دامپروری اندیمشک دارای 50 واحد با ظرفیت یک هزار و 720 راس دام است در نوع خود در این شهرستان بی‌نظیر است.
وی با اشاره به مساحت این مجتمع بزرگ دامپروری در اندیمشک عنوان کرد: این مجتمع که در زمینی به مساحت 40 هکتار در منطقه پشمینه‌زار این شهرستان احداث شده است.
موسوی خاطرنشان کرد: این مجتمع قابلیت اشتغال‌زایی بیش از 250 نفر را به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم دارد و به این دلیل باید از مراکز در آن حمایت شود.
مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک از اختصاص بیش از 100 میلیارد ریال تسهیلات برای احداث مجتمع گاو شیری و خرید تاسیسات آن به مجتمع دامپروری این شهرستان خبر داد.
وی افزود: این تسهیلات از طریق بانک‌های عامل در اختیار متقاضیانی که خواهان واگذاری واحدهای مجتمع هستند، گذاشته می‌شود.
وی همچنین تاکید کرد: در سال‌جاری برای آزمایش کشت یک هکتار از اراضی شهرستان به آلوئه‌ورا اختصاص یافته است.
وی با اشاره به توسعه کشت این گیاه در شهرستان اندیمشک عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در دو سال آینده حداقل 20 هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت این محصول اختصاص یابد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه این گیاه دارویی بسیار حساس است، بیان کرد: این گیاه دارویی بسیار نیازمند مراقبت است و به این دلیل کشت آن بسیار سخت خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: گیاه آلوئه‌ورا یکی از معروف‌ترین گیاهان دارویی است که تاکنون توسط شرکت اکسیر در این مقدار زمین کشاورزی اندیمشک کاشته شده و تا پایان سال نیز یک هکتار دیگر کشت خواهد شد.
موسوی با اشاره به فواید این گیاه که لقب ملکه گیاهان دارویی را به خود اختصاص داده است، گفت: این گیاه برطرف کردن سوءهاضمه‌، تقویت کننده بدن، اثر ضد انگل و تصفیه‌کننده خون بوده و برای بیماری صرع نیز مفید است.
مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به مواد معدنی موجود در این گیاه اظهار کرد: موادی از قبیل سدیم، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی، مس،کروم،ید،فسفر آهن و آنزیم‌های آمیلاز و لیپاز در این گیاه به وفور یافت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که کاشت این محصول در این شهرستان به نتیجه برسد نیازمند تلاش برای رونق بخشیدن به این دارو هستیم.
شهرستان اندیمشک با 190 هزار نفر جمعیت در شمال خوزستان واقع و بیش از 45 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول