اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشستی مشترک

دلایل توقف احداث مجتمع دامپروری بناب بررسی شد

خبرگزاری فارس: دلایل توقف احداث «مجتمع دامپروری» بناب در نشستی با حضور مسئولان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، مسئولان حفاظت محیط زیست استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی همچنین مسئولان شهرستان بناب مورد بررسی قرار گرفت.

دلایل توقف احداث مجتمع دامپروری بناب بررسی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با ارائه گزارشی از روند اجرای مجتمع دامپروری بناب گفت: از سال 1378 با دو هدف کمک به حل مسائل زیست محیطی دامداری در داخل شهر و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه، عملیات اجرایی این طرح آغاز شده است.
وی ضمن تأکید بر حل سریع مشکل ادامه احداث مجتمع دامپروری شهرستان بناب گفت: در صورتی که مشکل توقف این پروژه حل شود، سازمان جهادکشاورزی استان آمادگی آن را دارد تا با اختصاص اعتبار از سال آینده نسبت به تکمیل و بهره‌برداری از این مجتمع اقدام کند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در این نشست مقرر شد، ضمن پرهیز از طرح هرگونه شکایت در محاکم قضایی، عملیات احداث این مجتمع طبق دو سال گذشته متوقف شود تا مشکل قانونی آن بین ادارات کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی و غربی همچنین سازمان جهادکشاورزی استان برطرف شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه نگاه سازمان محیط زیست نسبت به مقوله توسعه، نگاه فرابخشی است، گفت: این سازمان به دنبال سیاست پاسخ آنی است و در سال «جهاداقتصادی» با نظر مثبت برای حل سریع مشکل مجتمع دامپروری بناب به‌عنوان یک طرح اقتصادی و صنعتی کمک و مساعدت خواهد کرد.
بیوک رئیسی افزود: با توجه به اینکه این مشکل مربوط به سال‌های گذشته می‌شود، بنابراین اداره کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی با همکاری همتای خود در آذربایجان‌غربی، موضوع را از طریق سازمان مربوطه به هیئت دولت منعکس خواهد کرد تا در آن مرجع قانونی دستور لازم برای این کار صادر شود.
معاون فرماندار بناب نیز در این نشست با اشاره به موضوع دیرینه احداث شهرک دامپروری بناب اظهار داشت: احداث و تکمیل شهرک دامپروری بناب به علت قرار گرفتن در حریم دریاچه ارومیه متوقف شده است.
ناصر هاشمی بر رفع موانع احداث این شهرک توسط مسئولان امر تأکید کرد.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول