اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

18 مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری ایجاد می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 18 مجتمع دامپروری در این استان در دست احداث است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

18 مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری ایجاد می‎شود
صفدر نیازی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح توسعه 30 مجتمع دامپروری در این استان در دستور کار قرار گرفته است که هم اکنون 18 مجتمع دامپروری آماده بهره برداری و 12 مجتمع دیگر نیز در دست مطالعه است.
وی تعداد دام‌های سنگین استان را 206 هزار رأس برشمرد و افزود: این تعداد شامل 37 هزار رأس گام اصیل، 123 هزار رأس گاو دورگه و 50 هزار رأس گام بومی است.
نیازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک میلیون و 632 هزار گوسفند و بره و یک میلیون و 233 هزار رأس بز و بزغاله نیز به عنوان دام سبک در استان وجود دارد.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری همچنین از فعالیت یک واحد کشتارگاه صنعتی در استان خبر داد و گفت: یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور در استان فعال است که نقش مهمی در توسعه صنعتی این بخش ایفا می‌کند.
وی با اشاره به جایگاه دامپروری در اقتصاد کشور عنوان کرد: از بدو خلقت انسان چه در آن زمان‌ها که بشر در غارها می‌زیسته و چه در حال حاضر که به کمک تکنولوژی فضای لایتناهی را تحت سیطره خود قرار داده تغذیه از مسائل مهمی بوده که فکر و اندیشه بشر را به خود معطوف داشته و با وجود تحولات و دگرگونی‌های عصر کنونی توانسته است موفقیت‌های چشمگیری را در شئون مختلف زندگی پدید آورد.
نیازی افزود: امروزه در سبد غذایی مصرف‌کنندگان آنچه بیش از هر ماده دیگر حلقه تغذیه انسان را کامل می‌کند مواد پروتئینی به‌ویژه نوع حیوانی است که باید آن را در بخش دامپروری به‌عنوان یکی از زیرشاخه‌های بخش کشاورزی جستوجو کرد. 
وی با اشاره به مزیت‌های بخش دامپروری گفت: مزیت بخش دامپروری این است که حتی محصولات بسیار کم ارزش کشاورزی از جمله کاه، کنجاله سویا، کنجاله تخم پنبه و سبوس را به محصولات با ارزش و پروتئینی مانند شیر، گوشت، تخم مرغ و... مبدل می‌کند.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بدین معنا دامپروری با کمترین فشار به بخش کشاورزی بیشترین و با ارزش‌ترین محصول و فرآورده را تولید می‌کند.
نیازی اضافه کرد: صنعت دامپروری به‌عنوان یکی از زیر مجموعه‌های زراعت در سطح جهانی و بین‌المللی از رشد و گسترش چشمگیری برخوردار بوده و کارآفرینی آن در اشتغال‌زایی، ایجاد ارزش افزوده، محوریت در توسعه، تغذیه بشر، سلامت انسان و جامعه و بطور کلی نقش بی‌بدیل آن در اقتصاد سبب شده همواره مورد حمایت و توجه دولت‌ها و کشورهای توسعه‌یافته یا در حال توسعه قرارگیرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول