اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد

طرح توسعه بخش دامپروری در حاشیه دریاچه ارومیه/ توسعه باغات پسته در آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ‌به علت مشکلات موجود در حاشیه دریاچه ارومیه برای توسعه اراضی کشاورزی به لحاظ کاهش آب‌های موجود، طرح توسعه بخش دامپروری در شهرهای حاشیه دریاچه ارومیه در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

طرح توسعه بخش دامپروری در حاشیه دریاچه ارومیه/ توسعه باغات پسته در آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از عجب‌شیر، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان عجب‌شیر از اختصاص تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای خرید نهاده‌های دامی استان با کارمزد چهار درصد خبر داد.
وی اظهار کرد: این امر در راستای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها صورت گرفته است تا دامداران و بهره‌برداران بخش به موازات اجرای این طرح، مشکلی از بابت خرید نهاده‌های دامی احساس نکنند.
محمدیان همچنین از طرح توسعه بخش دامپروری در حاشیه دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: به علت مشکلات موجود در حاشیه دریاچه ارومیه برای توسعه اراضی کشاورزی به لحاظ کاهش آب‌های موجود، طرح توسعه بخش دامپروری در شهرهای حاشیه دریاچه ارومیه در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه کشت دانه‌های روغنی گلرنگ و کلزا برای تغییر الگوی کشت در اراضی کشاورزی حاشیه دریاچه ارومیه آغاز شده است، افزود: کشت محصولات جایگزین به علت نیاز آبی کم، راندمان بالا و داشتن بازار مصرفی خوب موجب افزایش بهره‌وری می‌شود. 
محمدیان با بیان اینکه اراضی کشاورزی شهرستان‌های شبستر، مرند، اسکو، آذرشهر، بناب و عجب‌شیر برای کشت پسته مساعد هستند، افزود: توسعه و ایجاد باغات پسته جزو اولویت‌های این سازمان در سال جهاداقتصادی است.
محمدیان همچنین از تمدید مهلت بیمه محصولات زراعی در برابر حوادث طبیعی از جمله خشکسالی، سرمازدگی و بارش بی‌موقع باران تا 15دی‌ماه سال جاری خبر داد و افزود: کشاورزان استان می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های مختلف شعب بانک کشاورزی منطقه نسبت به بیمه محصولات زراعی خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه این استان در پوشش بیمه‌ای سطوح زیرکشت محصولات زراعی، باغی و جمعیت دامی، رتبه ششم کشور را کسب کرده است، افزود: 28 درصد از محصولات زراعی استان در سال زراعی گذشته زیر پوشش بیمه قرار گرفته و بر اساس برآورد کارشناسان، 44 درصد از محصولات کشت پائیزه استان زیر پوشش بیمه بوده که در مقایسه با سال زراعی قبل، این میزان 64 درصد افزایش یافته است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی میزان غرامت پرداختی به زارعان خسارت دیده در سال زراعی گذشته را حدود 600 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: غرامت زارعان خسارت دیده استان پرداخت شده و در زمینه غرامت محصولات باغی نیز بیش از 95 درصد پرداخت شده و بقیه نیز به حساب باغداران خسارت دیده واریز می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول