اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب اعلام کرد

احداث شهرک دامپروری بناب متوقف شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار بناب گفت: احداث و راه‌اندازی شهرک دامپروری بناب به علت قرار گرفتن در حریم دریاچه ارومیه متوقف شده است.

احداث شهرک دامپروری بناب متوقف شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بناب، کوچک بودن قطعات زمین‌های کشاورزی را یکی از مشکلات کشاورزی بناب عنوان کرد و اظهار کرد: به همین علت، میزان بهره‌وری و استفاده کشاورزان از این زمین‌ها پایین آمده و در اثر اقتصادی نبودن زمین‌ها و باغات و نیز سنتی بودن روش کشاورزی، مردم به تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی روی می‌آورند.
 
کنترل نکردن تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و تخریب منابع طبیعی
وی از مسئولان مربوطه در استان به دلیل کنترل نکردن تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و تخریب منابع طبیعی انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه کمیسیون حفاظت از منابع طبیعی و کشاورزی تاکنون در این شهرستان تشکیل نشده است، اما حداقل مسئولان استانی هم پیگیر این موضوع نیستند.
برقی در ادامه با اشاره به آزادسازی 400 هکتار از زمین‌های دولتی تصرف شده در این شهرستان، بر لزوم تفکیک این زمین‌ها و جلوگیری از دخالت مجدد مردم تأکید کرد.
  
تغییر کشت جایگزین برخی از محصولات زیرکشت
رئیس کار گروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی بناب تغییر کشت جایگزین برخی از محصولات زیرکشت فعلی بناب را هم از نیازهای اساسی این شهرستان نام برد و گفت: دو محصول پرکشت این شهرستان که پیاز و سیب‌زمینی است، به علت مصرف فراوان آب مقرون به صرفه نبوده و از طرفی به علت افزایش سطح زمین‌های شور حاشیه دریاچه ارومیه و میزان شوری آب‌های زیر زمینی این منطقه، باید کشت محصولاتی که درآمد خوبی داشته و با آب و هوای خاص منطقه سازگار باشد؛ معرفی شود.
فرماندار بناب همچنین در خصوص مشکلات مرتعداری اظهار کرد: باید با تشکیل کارگروه ویژه‌ای در این خصوص، برای حفاظت بهینه از منابع طبیعی و کنترل و جلوگیری از تخریب آن برنامه‌ریزی شود.
 
احداث و راه‌اندازی شهرک دامپروری بناب
وی از موضوع دیرینه احداث شهرک دامپروری بناب نیز سخن گفت و افزود: احداث و راه‌اندازی شهرک دامپروری بناب که به علت قرار گرفتن در حریم دریاچه ارومیه متوقف شده است، باید توسط مسئولان استانی پیگیری شود و درصورت حل نشدن مشکل، به فکر راه‌اندازی شهرک دیگری برای پرورش احشام و دام‌های دیگر باشند.
برقی خواستار بازسازی و رونق باغات قدیمی، آموزش تولید محصولات ارگانیک، افزایش اعتبارات احداث کانال‌های آبرسانی، احداث راه مزارع و آبخیزداری و همچنین تقویت سرمایه صندوق حمایت از کشاورزان شد و بر لزوم تعامل و همت همه جانبه مسئولان برای حل این مشکلات تأکید کرد.
انتهای پیام/ش10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول