اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری:

9 مجتمع دامپروری در چهارمحال‌و‌بختیاری احداث می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: 9 مجتمع دامپروری در این استان در دست احداث است.

9 مجتمع دامپروری در چهارمحال‌و‌بختیاری احداث می‎شود
حمید مهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 650 واحد دامداری صنعتی گاو شیری در این استان پروانه تأسیس دریافت کرده‌اند که از این تعداد بیش از 350 واحد به بهره‌برداری رسیده و در حال فعالیت است.
وی تعداد دامداری‌های صنعتی پرواربندی گوساله این استان را افزون بر 350 واحد دامداری اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از 150 واحد دامداری در حال فعالیت و خدمات‌رسانی است.
مهری با بیان اینکه تعداد دامداری‌های صنعتی پرواربندی گوسفند و بز این استان بیش از 265 واحد دامداری است، گفت: از این تعداد 155 واحد دامداری پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین افزون بر 80 واحد دامداری صنعتی گوسفند و بز داشتی در این استان فعال است که تاکنون هیچ‌یک از این واحدهای دامداری مجوز بهره‌برداری دریافت نکرده‌اند.
وی با بیان اینکه طرح توسعه مجتمع‌های دامپروری در این استان در دست اقدام است، گفت: هم‌اکنون بیش از هشت مجتمع دامپروری در این استان فعال و احداث 9 مجتمع دامپروری دیگر نیز در دست اجراست.
مهری تعداد مراکز مایه‌کوبی بخش دامپزشکی غیردولتی استان را بیش از 15 مرکز اعلام کرد و گفت: در این مراکز بیش از 45 نفر از اعضای گروه مایه‌کوبی و به همین تعداد افراد شاغل در بخش دولتی در حال فعالیت و خدمات‌رسانی هستند.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیش از 34 مرکز درمانی غیر دولتی در بخش دامپزشکی در حال فعالیت هستند، افزود: از این تعداد بیش از 23 مرکز درمانی تمام وقت و 11 مرکز درمانی پاره‌وقت در حال فعالیت و خدمات‌رسانی هستند.
وی ادامه داد: بیش از 200 نفر در بخش غیردولتی دامپزشکی مشغول فعالیت هستند.
مهری در ادامه با اشاره به نقش دامپزشکی در حمایت از کشاورزان، گفت: نقش دامپزشکی در حمایت از کشاورزان و همچنین حفظ آنان در روستاها برای امور کشاورزی از طریق تأمین بهداشت دام و سلامتی فرآورده‌های دامی بسیار حائز اهمیت است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول