اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی مازندران:

مازندران به قطب دامپروری کشور تبدیل شد

خبرگزاری فارس: معاون بهبود امور دام جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران با تولید دو محصول استراتژیک گوشت سفید مرغ و جوجه یک روزه گوشتی به قطب دامپروری کشور تبدیل شده است.

مازندران به قطب دامپروری کشور تبدیل شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، چهارمین گردهمایی مسئولان ادارات امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران پیش از ظهر امروز به میزبانی این شهر برگزار شد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران در این نشست با بیان اینکه این جلسه بابت تسریع و پیگیری امور مرتبط با اجرای بسته‌های حمایتی زیربخش دام، طیور و طرح‌ها و پژوهش‌های عمرانی صنعت دامپروری در استان مازندران است، بیان داشت: مازندران به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار مطلوب و خاک مناسب از استعدادهای بالقوه در بخش دام و طیور و زنبور عسل برخوردار بوده که این امر موجب فراهم آمدن زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش دامپروری به ویژه مرغداری شده است.
حسین نگهدار جمعیت دامی استان را 7.9 میلیون واحد دانست و خاطرنشان کرد:  این تعداد واحد دامی با تولید 672 هزار تن شیر خام و حدود 60 هزار تن گوشت قرمز به ترتیب 6.6 درصد و 6.4 درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده که این امر باعث شد که در تولید شیر خام رتبه سوم و در تولید گوشت قرمز رتبه پنجم در کشور به مازندران اختصاص یابد.
نگهدار مازندران را تنها استانی دانست که در بخش طیور دارای زنجیره کامل بوده و افزود: بیش از 185 هزار تن گوشت سفید مرغ و 9هزار و 348 تن تخم مرغ و بیش از 285 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی و یک هزار و 934 تن عسل سالانه در استان مازندران استحصال می‌شود.
وی ادامه داد: در همین راستا تولید کنندگان استان مازندران در بخش طیور توانسته‌اند در تولید دو محصول استراتژیک گوشت سفید مرغ و جوجه یک‌ روزه گوشتی مقام اول کشور را از نظر کمی و کیفی به خود اختصاص دهد و با کسب این افتخار استان مازندران را به قطب دامپروری کشور تبدیل کنند.
نگهدار سهم تولید گوشت سفید و جوجه یک‌روزه گوشتی در مازندران را به ترتیب 30 و11 درصد اعلام کرد و گفت: مازاد تولید به ویژه گوشت مرغ معادل 64 درصد کل تولید در استان به استان‌های همجوار به ویژه تهران ارسال می‌شود که در کنترل و تنظیم بازار مرغ نقش قابل توجهی را ایفا‌ می‌کند.
وی افزود: در شش ماهه ابتدای سال جاری میزان تولید گوشت قرمز در استان 28 هزار تن، میزان تولید شیر خام 320 هزار تن و در بخش طیور میزان تولید گوشت سفید مرغ 93 هزار تن و تولید جوجه یک‌روزه گوشتی 145 میلیون قطعه بوده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران در بخش صنایع تبدیلی مرتبط که تکمیل‌کننده زنجیره تولید است، خاطرنشان کرد: بیش از 100 واحد اعم از کشتارگاه‌های دام و طیور، کارخانجات صنایع لبنی، کارخانجات تولید خوراک دام و طیور مشغول فعالیت هستند و در حال حاضر سیستم غالب پرورش دام در استان به روش سنتی بوده و گذر از دامداری سنتی و تبدیل واحدهای دامداری به صنعتی از طریق افزایش ظرفیت و اصلاح ساختار گاوداری‌ها مد نظر است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول