اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال تویسرکان:

نرخ رشد جمعیت تویسرکان یک دهم درصد همدان است

خبرگزاری فارس: رئیس ثبت احوال شهرستان تویسرکان گفت: نرخ رشد جمعیت شهرستان تویسرکان نسبت به استان همدان یک دهم درصد است.

نرخ رشد جمعیت تویسرکان یک دهم درصد همدان است
حسنعلی ده پهلوان در گفت وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری یک هزار و 292 واقعه ولادت به صورت مکانیزه در آرشیو اسناد سجلی در شهرستان تویسرکان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تنها 136 واقعه ولادت رخ داده است.
وی با اشاره به اینکه نرخ خام ولادت در شهرستان 14.5درصد است، خاطرنشان کرد: در پروسه 9 ماهه امسال 547 فقره وفات ثبت شده که به مدت مشابه سال گذشته 55 نفر واقعه فوت افزایش یافته است. 
رئیس ثبت احوال شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه اداره ثبت احوال تویسرکان در ثبت الکترونیکی وقایع ولادت در مهلت 15 روزه نسبت به استان از رتبه برتر برخوردار است، بیان داشت: ثبت و آرشیو بندی رایانه ای 300 هزار اسناد سجلی ولادت، وفات در یک برنامه منسجم تدوینی دو ساله همزمان با استان آغاز شده است.
وی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در تویسرکان با کمترین زاد و ولد و بیشترین مرگ و میر یک دهم درصد استان است، تاکید کرد: شاخصه‌های عمده رشد نزولی جمعیت شهرستان عوامل کاربردی چون؛ عدم درآمد کافی، اشتغال، ارتقای فرهنگ عمومی مردم، نبود بستر درآمدزایی و سایر مؤلفه‌های دیگر که در گذر زمان به وقوع این امر کمک شایانی کرده‌اند.
ده‌پهلوان با تأکید بر اینکه واکاوی و بررسی کارشناسانه این مهم مستلزم پژوهش و تحقیق راهبردی با حضور متخصصان کاردان و آگاه است، افزود: موقعیت جغرافیایی برجسته از لحاظ اقلیم، فرهنگ غنی دینی ـ مذهبی با پیشینه بیش از 2 هزار و 500 سال، وجود جاذبه‌های گردشگری بکر و آثار تاریخی بسیار ارزشمند در ابعاد مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی در جای جای این شهر خودنمایی می‌کند و تنها نگاه خلاق مدیریت و تدابیر هوشمندانه مسئولان این دیار را برای شکوفا شدن و بالندگی دوباره تویسرکان می‌طلبد.
وی با بیان اینکه در پروسه 9 ماهه سال 90  فراوانی اسامی ثبتی به نام‌های "مهدی،"محمد"، "علی"، " فاطمه"، " زهرا" و "ستایش" تعلق دارد، گفت: تعویض و صدور شناسنامه المثنی 2 هزار 680 فقره، صدور کارت ملی 2 هزار و 300 فقره، 48 مورد تغییر نام، تغییر نام خانوادگی 135 فقره، ارجاع و حل مشکل 173 پرونده، 50 فقره پرونده دعوی حقوقی در محاکمه قضایی اهم اقدامات اداره ثبت احوال شهرستان در بازه زمانی 9 ماهه سال جاری محسوب می‌شود. 
وی در پایان سخنانش با اشاره به ثبت و صدور 100 سند طلاق، تأکید کرد: دفتر طلاق به صورت مستقل در تویسرکان وجود ندارد و مسئولان اداره ثبت احوال شهرستان اسدآباد امور مربوطه را پیگیری و انجام می‌دهند به همین دلیل آمار طلاق دقیقی در دسترس ما نیست. 
انتهای پیام/خ۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول