اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر صورت می‌گیرد

افتتاح نمایندگی ثبت احوال در زرآباد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: به منظور رفع مشکلات بخش زرآباد و خدمات دهی به مردم این بخش در دهه فجر امسال نمایندگی ثبت احوال در زرآباد افتتاح می‌شود.

افتتاح نمایندگی ثبت احوال در زرآباد
به گزارش خبرگزاری فارس از کنارک، علیرضا زاهدی‌نیا ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته ثبت احوال در کنارک اظهار داشت: شبکه اعلام وقایع حیاتی از طریق دهیاران، شوراها، خانه‌های بهداشت و رابطان ثبت در تمامی روستاها با هدف خدمات رسانی هر چه بهتر و سریع‌تر به روستاییان در محل حضور مردم راه‌اندازی شد.
وی افزود: در ابتدای طرح برای هزار و 60 دهیار حکم صادر و از این طریق تعدادی از وظایف ثبت احوال به دهیاران واگذار شد تا بتوانند مشکلات مردم در رفت و آمد از مناطق دور دست و ثبت به موقع وقایع حیاتی را رفع کنند.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به 2 هزار نفر از دهیاران، مسئولان خانه‌های بهداشت و شوراهای اسلامی در این شبکه عضویت داشته و در زمینه ثبت وقایع حیاتی با ثبت احوال همکاری دارند.
زاهدی‌نیا با اشاره به همکاری‌های مستمر و فعالیت‌های ثبت احوال از جمله استقرار مأموران ثبت احوال در محل بیمارستان‌ها، خدمات رسانی به دانش‌آموزان در مدارس، ثبت ازدواج‌های معوقه درب منازل روستاییان و خدمات رسانی از طریق وب سایت توانسته موفقیت‌های خوبی در ثبت وقایع حیاتی کسب کند.
وی ادامه داد: ثبت 93 درصد ولادت‌ها در یک ماه نخست تولد که از این تعداد 88 درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی 15 روز ثبت شده و در زمینه ثبت فوت با اجرای فراخوان فوت‌های معوقه اکنون 69 درصد وقایع وفات در مهلت قانونی به ثبت می‌رسد.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل خدمات رسانی هر چه بهتر به مردم زرآباد، نمایندگی ثبت احوال در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.
یوسف کارگر معاون سیاسی امنیتی فرماندار کنارک نیز با تأکید بر پیشرفت‌های ثبت احوال سیستان و بلوچستان طی سال‌های اخیر گفت: ثبت احوال نمونه خوبی برای دستگاه‌ها در خدمت رسانی سریع به مردم است.
در ادامه از رابطان نمونه ثبت احوال در کنارک قدردانی شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول