اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ثبت احوال گیلان:

صلاحیت هویتی نامزدهای انتخاباتی از ثبت احوال اخذ می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت احوال گیلان گفت: صلاحیت هویتی نامزدهای انتخاباتی از سازمان ثبت احوال اخذ می‌شود.

صلاحیت هویتی نامزدهای انتخاباتی از ثبت احوال اخذ می‌شود
زاهد خندستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به حضور ثبت احوال در عرصه سیاست اظهار داشت: یکی از نقش‌های مهم حضور ثبت احوال در عرصه سیاست این است که صلاحیت تمام کاندیداهای انتخاباتی از این سازمان اخذ می‌شود.
وی با بیان اینکه پایه اصلی برخورداری از حقوق شهروندی از ثبت احوال نشأت می‌گیرد، افزود: سرشماری و آمارهای حیاتی سالم‌ترین آمارهای کشور است و سازمان ثبت احوال در آن نقش مهمی دارد.
مدیر کل ثبت احوال گیلان، نقش ثبت احوال در تنظیم هر سند در جامعه را مهم خواند و ابراز داشت: اجرای هر طرحی مانند طرح کارت سوخت که در راستای پیشرفت بنیادین استفاده شود از آمار ثبت احوال کشور استخراج می‌شود.
وی، برخورداری تنظیم و روابط اجتماعی را بر مبنای مدارک هویتی ثبت احوال ذکر کرد  و اذعان داشت: سازمان ثبت احوال در صدور اسناد و هویتی، تنظیم در تأمین زیرساخت‌های جامعه پایگاه اطلاعات جمعیتی مکانیزه کشور نقش مهمی دارد.
خندستانی اهداف مهم ثبت احوال به‌ عنوان یک سازمان حقوقی و مستقل که از نظر تشکیلاتی تابع وزارت کشور است، را تعیین هویت، ثبت وقایع چهارگانه، تنظیم روابط اجتماعی، ایجاد زیرساخت‌های امنیتی و آماری جامعه، صدور شناسنامه، تولید و انتشار آمارهای حیاتی و کارت ملی عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: در راستای ایفای این وظایف، رویکرد جدیدی در ثبت احوال با عنوان خدمات الکترونیک شکل گرفته که مهم‌ترین هدف آن تسهیل خدمات است.
این مسئول از استقرار مأمور ثبت احوال در باغ رضوان رشت خبر داد و افزود: با استقرار مأمور در باغ رضوان ثبت مربوط به اموات در همان جا انجام می‌شود.
وی پالایش اسناد راکد و تعیین و تکلیف آنها، ثبت وقایع ازدواج و طلاق، تشکیل کمیته‌های تخصصی حقوقی و سجلی به منظور افزایش بهره‌وری و برطرف کردن مشکلات حقوقی و سجلی در اداره‌ها را از جمله اقدام‌های اداره کل ثبت احوال گیلان عنوان کرد.
خندستانی خاطر نشان کرد: راه‌اندازی سیستم جدید اتوماسیون اداری در اداره کل و پیگیری آن در 19 اداره تابعه استان از جمله اقدام‌های ثبت احوال گیلان است.
انتهای پیام/ح20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول