اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور:

ثبت احوال ایران در افق 1404 کشور نخست منطقه است

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور در امور استان‌ها، ساختار نوین ثبت احوال کشور را محور توسعه پایدار دانست و گفت: با این رویکرد در افق 1404 ما رتبه اول منطقه را کسب می‌کنیم.

ثبت احوال ایران در افق 1404 کشور نخست منطقه است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، گردهمایی بزرگ پیشکسوتان و خانواده کارکنان ثبت احوال مازندران به مناسبت بزرگداشت روز ملی ثبت احوال با حضور مشاور و قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور در امور استان‌ها، مدیرکل ثبت احوال مازندران، مدیران ارشد استانی و شهرستانی و نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی و خانواده بزرگ ثبت احوال مازندران صبح امروز در مجتمع نفت این شهرستان برگزار شد.
قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور در امور استان‌ها با تقدیر از برگزاری این گردهمایی اظهار داشت: سازمان ثبت احوال برای دسترسی به مفهوم هویت الکترونیکی به عنوان زیرساخت دولت الکترونیک با به کارگیری سیستم‌های پیشرفته مکانیزه، پایگاه اطلاعات جمعیت کشور را به وجود آورد.
فریدون انصاری تصریح کرد: این سازمان با اختصاص شماره ملی منحصر به فرد به آحاد مردم، صدور کارت شناسایی ملی برای مردم، ایجاد شبکه برخط ( آنلاین )دستگاه‌های دولتی با پایگاه مذکور، پوشش ثبت وقایع حیاتی و رشد نرخ‌های آن نسبت به گذشته، مدیریت وقایع حیاتی شهروندان در ارائه آمار و گزارش‌های جمعیتی، صدور شناسنامه به صورت مکانیزه و ایجاد زیرساخت صدور کارت ملی هوشمند و عملیاتی شدن آن در سال آینده از ساختار سنتی خود به عنوان یک سازمان کهن در نظام اداری گذر کرده و به ثبت احوال نوین به عنوان محور توسعه پایدار نایل آمده است.
انصاری با اشاره به اینکه سازمان ثبت احوال در جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: این سازمان به دلیل ثبت وقایع حیاتی و مهاجرت و صدور اسناد هویتی و تابعیتی برای ایرانیان یک سازمان ارزشمند است.
قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور در امور استان‌ها با بیان اینکه این سازمان مرزبان حریم هویت و حاکمیت کشور شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: مطابق با قوانین مصوب کشور عمل می‌کنیم و سازمانی حاکمیتی هستیم.
انصاری یادآور شد: سازمان ثبت احوال اطلاعات آماری قابل اتکاء منتشر می‌کند که همواره مورد استفاده و استناد تصمیم‌گیرندگان و مدیران سطوح عالی در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و بهداشتی قرار می‌گیرد.
قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور در امور استان‌ها اذعان داشت: این سازمان متناسب با چشم انداز توسعه همه جانبه کشور در افق 1404 برای کسب رتبه اول در منطقه سازمانی یادگیرنده، اثربخش، نظام‌مند، تحول‌گرا برای عرضه خدمات جامع الکترونیک در زیرساخت‌های دولت الکترونیک با ایجاد پایگاه اطلاعات شناسایی ایرانیان و منتشرکننده روزآمد تحولات جمعیتی خواهد بود.
انصاری در پایان ثبت احوال مازندران را یکی از استان‌های پیشرفته در زمینه مکانیزه‌کردن ثبت احوال دانست و به همین علت از زحمات کارکنان این سازمان در سراسر مازندران تقدیر کرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول