اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

ثبت احوال نوین زمینه‌ساز توسعه پایدار است

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: ثبت احوال نوین زمینه‌ساز توسعه پایدار بوده و آمار آن قابل استناد برای تمام دستگاه‌های اجرایی است.

ثبت احوال نوین زمینه‌ساز توسعه پایدار است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل ثبت احوال گیلان، اظهار داشت: تمام دستگاه‌ها در همه سطوح باید ایده‌ها و فکر و اندیشه‌های جدید کاری داشته باشند و آنچه که در توان نظام است را به‌کار گیریم تا به اهداف مد نظر دست یابیم و زمینه‌های توسعه و رشد همه جانبه را فراهم آوریم.
وی، دو شاخصه دین باوری، معنویت و داشتن ایمان به خدا و نیروی انسانی مومن، متعهد و متخصص را از جمله منشأ تحولات جامعه اسلامی دانست و افزود: سازمان ثبت احوال در نظام اسلامی با داشتن این دو خصیصه توانسته است بر بسیاری از مشکلات و معضلات فائق آید و در مسیر کمال و توسعه نظام اسلامی قرار گیرد.
مقام ارشد گیلان، اداره کل ثبت احوال استان را در تمام شاخص‌های عملکردی در کشور پیشتاز و ممتاز دانست و تصریح کرد: این اداره کل در ثبت رخدادهای حیاتی رتبه برتر کشوری و در آرشیو الکترونیک و یکپارچه‌سازی اطلاعات و ایجاد زیرساخت‌های مربوط به صدور کارت ملی هوشمند موفق بوده است.
وی، ثبت احوال نوین را زمینه‌ساز توسعه پایدار و آمار آن را قابل استناد برای تمام دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و ابراز داشت: در حال حاضر در سطح استان اقدام‌های شایسته‌ای از طرف ثبت احوال پی‌ریزی شده است.
سعادتی، ادامه داد: سهام عدالت، طرح هفت‌گانه دولت در بخش تحول، انتخابات و بسیاری دیگر از امور اساسی کشور با تغذیه کامل ثبت احوال ممکن است و به همین منظور کارها باید با حساسیت بیشتر در ثبت احوال دنبال شود و نسبت به بهینه‌سازی و توانمندسازی و ایجاد تحول بیشتر در کشور مجاهدانه تلاش شود.
مدیرکل ثبت احوال گیلان نیز در این جلسه هفته ثبت احوال را نشانه تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان عرصه‌های ثبت داده‌های حیاتی کشور دانست.
زاهد خندستانی، وظیفه اصلی و ذاتی ثبت احوال را تنظیم هویت افراد جامعه، تدوین روابط سببی و نسبی طبق حقوق فردی و مدنی عنوان کرد و اظهار داشت: امروزه تثبیت و تسهیل و آسان‌سازی قوانین اجتماعی، روابط پایدار و تنظیم مناسبات اجتماعی بدون سازمان ثبت احوال ممکن نیست.
وی، ثبت وقایع چهارگانه حیاتی و طرح صدور شناسنامه مکانیزه و نیز آرشیو اسناد هویتی را از جمله برنامه‌های ثبت احوال عنوان کرد.
انتهای پیام/صا20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول