اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار استان مرکزی:

کارکنان ثبت احوال پاسداران هویت ملت ایران هستند

خبرگزاری فارس: استاندار و رئیس شورای ثبت احوال استان مرکزی گفت: در میهن اسلامی ما، هویت و ملیت شهروندان، با سازمان ثبت احوال پیوند خورده است، بر این اساس کارکنان این مجموعه پاسداران هویت ملت ایران هستند.

کارکنان ثبت احوال پاسداران هویت ملت ایران هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد در پیامی به مناسبت هفته ثبت‌احوال که امروز نسخه‌ای از آن به دفتر خبرگزاری فارس ارسال شده، آورده است:
نخستین گام در شناسایی نظام‌مند انسان‌ها در جوامع نام  است، اما با پیچیده‌تر شدن روابط اجتماعی، شاخصه‌های دیگری همچون نام خانوادگی، شماره شناسنامه، شماره ملی و...نیز به وجود آمده که افراد جامعه، از این طریق هویت خویش را به اثبات می‌رسانند.
این پیام می‌افزاید: امروزه کشورهای دنیا  ضمن ثبت هویت افراد با به کارگیری فناوری‌های نوین در احراز هویت، تلاش می‌‌کنند.
در ادامه این پیام تاکید شده است: در میهن اسلامی ما، هویت و ملیت شهروندان، با سازمان ثبت احوال پیوند خورده است، بر این اساس کارکنان این مجموعه پاسداران هویت ملت ایران هستند.
رئیس شورای ثبت احوال استان مرکزی  در ادامه پیام آورده است: توسعه، پیشرفت و رفاه جوامع مستلزم برنامه‌ریزی از سوی تصمیم‌گیران و سیاستگذاران منطقه‌ای و ملی است که انجام مطلوب آن نیازمند معتبر‌ترین آمار و اطلاعات جمعیتی، وقایع حیاتی و مهاجرتی است که این امر نیز در کشور اسلامی‌مان در اختیار این سازمان قرار دارد.
این پیام می‌افزاید: بر این اساس سازمان ثبت احوال به عنوان یک دستگاه حاکمیتی طی سال‌های اخیر با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و منحصر به فرد همانند ایجاد پایگاه اطلاعات هویتی افراد،کارت ملی، صدور شناسنامه مکانیزه و اخیرا الکترونیکی کردن اسناد هویتی و در آینده نزدیک کارت هوشمند ملی در تولید آمار و صدور اسناد هویتی گام برداشته که تحقق همه آنها ضمن تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به مردم و آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرتی،گامی بلند در اجرای دولت الکترونیک خواهد بود.
در ادامه این پیام آمده است: در این راستا ضمن گرامیداشت روز سوم دی ماه که روز ثبت احوال نامگذاری شده است، از خدمات ارزنده همه کارکنان خدوم این مجموعه در استان مرکزی تشکر و قدر‌دانی کرده و امیدوارم عموم شهروندان عزیز استان، ضمن همکاری با مسئولین امر در گزارش صحیح و به موقع اطلاعات مربوط نظیر ولادت، ازدواج، تغییر نشانی و...این عزیزان را در انجام وظایف خطیر خود یاری رسانند.
انتهای پیام/خ۲۰/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول