اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه‌اندازی فازهای جدید محقق می‌شود

تولید روزانه 680 هزار بشکه میعانات گازی در پارس‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجتمع گاز پارس‌جنوبی از تولید روزانه 680 هزار بشکه میعانات گازی در پارس‌جنوبی خبر داد.

تولید روزانه 680 هزار بشکه میعانات گازی در پارس‌جنوبی
علی‌اکبر شعبان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: مجتمع گاز پارس‌جنوبی با 10 فاز و پنج پالایشگاه فعال و تولید بیش از 43 درصد گاز کشور در واقع بزرگ‌ترین پالایشگاه کشور است.
وی افزود: در سال جهاد اقتصادی شاهد تلاش و فعالیت قابل توجه کارکنان و مدیران پارس جنوبی هستیم و امیدوار هستیم که شاهد افزایش بهره‌وری در این منطقه باشیم.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس‌جنوبی از برداشت 422 میلیارد مترمکعب گاز در این مجتمع خبر داد و خاطر نشان کرد: از ابتدای راه‌اندازی تاکنون بیش از 422 میلیارد متر مکعب گاز از مخزن مشترک پارس جنوبی برداشت شده است.
شعبان‌پور از شیرین‌سازی 360 میلیارد مترمکعب گاز در پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: از مجموع 422 میلیارد مترمکعب گاز برداشت شده در مخزن پارس‌جنوبی بیش از 360 میلیارد متر مکعب گاز پس از شیرین‌سازی به شبکه سراسری تحویل شده که رقم بسیار ارزشمندی است.
وی اضافه کرد: سایر گازهای برداشت شده نیز به پتروشیمی‌های مستقر در منطقه ویژه پارس‌جنوبی تحویل شده و یا به خط پنجم سراسری ارسال شده است.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس‌جنوبی یادآور شد: در سال گذشته بیش از 77 میلیارد مترمکعب گاز ترش از مخزن پارس‌جنوبی برداشت شد که 62 میلیارد مترمکعب از این میزان پس از شیرین‌سازی به شبکه سراسری ارسال شد.
شعبان‌پور از تولید 607 میلیون بشکه میعانات گازی در پارس جنوبی خبر داد و عنوان کرد: تاکنون در فازهای 10 گانه پارس جنوبی بیش از 607 میلیون بشکه میعانات گازی و 2 میلیون و 560 هزار تن اتان تولید شده است.
وی بیان داشت: تولید 5 میلیون و 389 هزار تن ال‌پی‌جی و تولید یک میلیون و 940 هزار تن گوگرد نیز از دیگر تولیدات این مجتمع گازی است.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس‌جنوبی گفت: تولید روزانه 400 هزار بشکه میعانات گازی، تولید روزانه 175 میلیون متر مکعب گاز شیرین، تولید روزانه بیش از 5 هزار تن اتان، تولید روزانه 10 تن ال‌پی‌جی و همچنین تولید روزانه 1400 تن گوگرد نیز از مهم‌ترین تولیدات این مجتمع است.
شعبان‌پور با اشاره به تلاش وزارت نفت در راه‌اندازی فازهای جدید خاطر نشان کرد: بدون تردید با راه‌اندازی فازهای جدید میزان تولیدات در این میدان افزایش چشمگیری خواهد داشت.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس‌جنوبی از تولید روزانه 680 هزار بشکه میعانات گازی در پارس‌جنوبی خبر داد و یادآور شد: با راه‌اندازی شش فاز مهم و ارزشمند در حال احداث، تولید میعانات گازی در این میدان افزایش می‌یابد و از روزانه 400 هزار بشکه به روزانه 680 هزار بشکه افزایش خواهد یافت.
شعبان‌پور اذعان داشت: با راه‌اندازی فازهای جدید میزان ظرفیت دریافت گاز ترش از میدان گازی پارس‌جنوبی نیز در چهار سال آینده به روزانه 17 میلیارد فوت‌مکعب یعنی 480 میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.
وی اذعان داشت: در شرایط کنونی شاهد تلاش شبانه‌روزی کارکنان پارس‌جنوبی برای رشد و پیشرفت در این منطقه هستیم و به فضل خدا روزبه‌روز به موفقیت بیشتر و بهتر خواهیم رسید.
انتهای پیام/ن۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول