اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز عملیات لوله‌گذاری نزدیک ساحل در فاز 18 پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: عملیات لوله‌گذاری نزدیک ساحل در فاز 18 پارس جنوبی به زودی آغاز می‌شود.

آغاز عملیات لوله‌گذاری نزدیک ساحل در فاز 18 پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس جنوبی، عملیات لوله‌گذاری نزدیک ساحل در فاز 18 پارس جنوبی تا یک ماه آینده آغاز می‌شود. 
بر اساس این گزارش، علاوه بر آغاز عملیات لوله‌گذاری نزدیک ساحل در فاز 18، لوله‌گذاری بتنی خطوط لوله زیر دریا در فاز 17 پارس جنوبی نیز در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.
بر اساس این گزارش، ساخت سه پایه‌های بخش سکوها و عرشه‌های فازهای 17 و 18 پارس جنوبی طی دو روز گذشته به اتمام رسیده است؛ بخش حفاری فازهای 17 و 18 پارس جنوبی تا پایان آبان ماه سال‌جاری بیش از 38.87 درصد پیشرفت داشته است.
طرح توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی به منظور تولید 50 میلیون مترمکعب گاز طبیعی تصفیه شده در روز برای تزریق به شبکه سراسری، 75 هزار بشکه میعانات گازی در روز برای صادرات، تولید یک میلیون تن اتان در سال برای مصرف پتروشیمی و 1.05 میلیون تن گاز مایع در سال و 400 تن گوگرد در روز جهت صادرات برنامه‌ریزی شده است.
پیمانکاران اصلی طرح، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی، شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت است.
شرکت ملی حفاری ایران پیمانکار 22 حلقه چاه بوده و پیمانکار 22 حلقه دیگر شرکت حفاری دانا کیش است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول