اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت خبر داد:

امضای قرارداد مهم برای افزایش تولید صیانتی از پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: عضو هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت از امضای قرارداد مهم برای افزایش تولید صیانتی از پارس جنوبی خبر داد.

امضای قرارداد مهم برای افزایش تولید صیانتی از پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، محمدعلی عمادی اظهار داشت: یک قرارداد مهم بین شرکت نفت و گاز پارس و پژوهشکده ازدیاد برداشت مخازن نفت و گاز به منظور افزایش تولید صیانتی از میدان پارس جنوبی فردا امضا می‌شود.
وی افزود: با توجه به مشترک بودن میدان پارس جنوبی؛ "طرح تحقیقاتی بهبود تولید با کاربرد فناوری‌های لازم در افزایش تولید صیانتی از میدان پارس جنوبی " با هدف رسیدن به تولید بهینه گاز و میعانات گازی است.
این مسئول اضافه کرد: این طرح در قالب سه فعالیت کلان، مشخصه‌سازی مخزن، ارتقای روش‌های پیش‌بینی عملکرد مخزن و برنامه‌ریزی و بهینه‌سازی تولید با ملاحظات و افزایش ضریب بازیافت گاز و میعانات برنامه‌ریزی شده است.
عمادی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه طرح تحقیقاتی بهبود تولید با کاربرد فناوری‌های لازم در افزایش تولید صیانتی از میدان پارس جنوبی در یک برنامه زمانی پنج ساله و در صورت لزوم قابل تمدید بین شرکت نفت و گاز پارس و پژوهشکده ازدیاد و برداشت از مخازن نفت و گاز با هدف دستیابی به اهداف طرح فوق امضا خواهد شد.
وی به ساختار اجرایی طرح تحقیقاتی بهبود تولید با کاربرد فناوری‌های لازم در افزایش تولید صیانتی از میدان پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: کمیته راهبردی، به منظور سیاست‌گذاری و جهت‌دهی به فعالیت‌های پژوهشی در این حوزه و تصویب طرح های تایید شده در کمیته تخصصی است.
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، افزود: کمیته راهبری متشکل از کارشناسان و مدیران ارشد شرکت نفت و گاز پارس و پژوهش و فناوری شرکت نفت ملی نفت ایران و در صورت لزوم سایر مراکز پژوهش و فناوری کشور تشکیل می‌شود.
عمادی بیان کرد: کمیته تخصصی، با هدف طرح مشکلات تولید، بررسی‌های پیشنهادهای ارائه شده، نظارت و کنترل کیفیت پروژه های جاری، بررسی نتایج حاصل از اجرای پروژه‌های خاتمه یافته، پایش نتایج حاصل از پروژه‌های مرتبط با طرح ‌نشست‌های مستمر و مشترک برگزار خواهد شد.
وی افزود: کمیته تخصصی متشکل از نمایندگان واحدها پژوهش و فناوری، فنی و عملیاتی شرکت نفت و گاز پارس، پژوهشکده ازدیاد و برداشت از مخازن نفت و گاز، متخصصان موسسات پژوهش و دانشگاهی داخل و خارج، شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری و مهندسین مشاور است.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت با بیان اینکه کمیته‌های راهبری و تخصصی به حمایت از پیشبرد اصولی طرح فوق تشکیل شده است، گفت: تولید صیانتی از یک مخزن بر مبنای مدیریت صحیح مخزن در برداشت از منابع هیدروکربوری استوار است.
عمادی اضافه کرد: مدیریت مخزن یک فرآیند پویا به منظور راهبری مجموعه فعالیت‌های است که از کشف یک مخزن تا پایان عمر آن با اهداف افزایش ضریب بازیافت، افزایش ارزش فعلی خالص (NPV) یک پروژه انجام می‌شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول