اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

پرداخت 93 میلیارد ریال تسهیلات به تشکل‌های کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 93 میلیارد ریال تسهیلات به تشکل‌های عضو این صندوق اعطا شده است.

پرداخت 93 میلیارد ریال تسهیلات به تشکل‌های کشاورزی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد کریمی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این صندوق متشکل از 60 تشکل شامل شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های زیر بخش‌های مختلف کشاورزی است.
وی افزود: ضعف مالی تشکل‎های بخش کشاورزی استان موجب شده که در برخی زیر بخش‌ها نظیر زراعت و باغبانی رغبتی برای سرمایه‌گذاری در صندوق وجود نداشته باشند.
کریمی با بیان اینکه تاکنون 93 میلیارد ریال به تشکل‌های عضو تسهیلات اعطا شده است، افزود: این تسهیلات معادل 1.8 برابر سرمایه اولیه تشکل‌ها است که به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه چهار درصد اعطا می‌شود.
مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری از عقد قرارداد عاملیت اجرای آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی این استان خبر داد و گفت: این قرارداد در سطح 4 هزار و 483 هکتار با اعتبار 141 میلیارد ریال که 70 میلیارد ریال آن علی الحساب است منعقد شده است.
وی عاملیت اعطای سهم مشارکت دولت به طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در مرغداری‌ها را از دیگر اقدامات صندوق عقد قرارداد برشمرد و گفت: این تسهیلات با اعتباری افزون بر 2 هزار و 330 میلیون ریال به‌منظور تأمین سوخت واحدهای مرغداری این استان پرداخت شده است.
کریمی ادامه داد: عقد قرارداد عاملیت اعطای سهم مشارکت دولت به طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در گاوداری‌ها به مبلغ یک هزار و 260 میلیون ریال و عقد قرارداد عاملیت اعطای سهم مشارکت دولت به طرح جامع کشاورزی حفاظتی به مبلغ 2 هزار و 80 میلیون ریال برای کمک به خرید 16 دستگاه ادوات کشاورزی برای شرکت‌های خدمات مکانیزاسیون از دیگر این اقدامات به‌شمار می‎رود.  
کریمی با اشاره به وظایف این صندوق، گفت: تضمین متقاضیان سرمایه‌گذاری برای دریافت اعتبار از بانک‌ها و سایر موسسات داخلی، دریافت کمک‌‎های مالی، اعتباری و هرگونه تسهیلات از دولت و سایر شرکت‌های داخلی و خارجی و حمایت از تولید کنندگان و فعالان بخش کشاورزی استان چهار محال و بختیاری در مواجهه با موقعیت‌های بحرانی از وظایف این صندوق است.
انتهای پیام/خ۲۰/چ3000  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول