اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:

225 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای آسیب‌پذیر پرداخت شد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تسهیلات ریالی از محل خط اعتباری انرژی برای پرداخت قبوض آب، برق، گاز، سوخت واحدهای بزرگ آسیب‌پذیر استان به تعداد 19 واحد صنعتی به میزان 225 میلیارد ریال پرداخت شده است.

225 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای آسیب‌پذیر پرداخت شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسماعیل مرحمتی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به گذشت یک سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه بخش صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اجرای موفقیت‌آمیزی داشته است که برخی از موارد آن شامل گازرسانی به واحدهای بزرگ صنعتی استان نظیر کارخانه‌های سیمان دشتستان و ساروج کنگان، واحدهای پتروشیمی، شهرک‌های صنعتی بوشهر و شهرستان‌های استان و نیز مطالعه گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و دیگر نواحی صنعتی و واحدهای صنعتی بزرگ نظیر کارخانه‌های گچ و آهک هیدراته انجام شده است.
مرحمتی در ادامه گفت: اعطای تسهیلات ریالی از محل خط اعتباری انرژی برای پرداخت قبوض آب، برق، گاز، سوخت واحدهای بزرگ آسیب پذیر استان به تعداد 19 واحد صنعتی به میزان 225 میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل همچنین اعطای کمک بلاعوض سوخت نفت کوره (مازوت) به 9 واحد صنعتی بزرگ استان به مبلغ 2 میلیارد و 250 میلیون ریال انجام گرفته است.
وی بیان کرد: اعطای تسهیلات ریالی از محل خط اعتباری بازسازی و تکمیل پروژه‌های کوچک به مبلغ 400 میلیون تومان و بزرگ به مبلغ 150میلیون تومان انجام گرفته است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بیش از 80 درصد سرمایه‌گذاری‌های بخش صنعت، معدن و تجارت در دولت نهم و دهم انجام شده است.
مرحمتی افزود: سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از سال 84 تاکنون (پایان آذر ماه 90) در بخش صنعت، معدن و تجارت استان در حدود 6 میلیارد و 900 میلیون تومان است.
وی افزود: این میزان سرمایه‌گذاری در حدود بیش از 80 درصد کل سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر را شامل می‌شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار داشت: سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در دولت نهم و دهم شامل احداث چند واحد پتروشیمی، یک کارخانه سیمان (ساروج)، دو کارخانه گچ پاکتی، یک کارخانه کود شیمیایی، یک کارخانه آهک هیدراته و یک واحد آب شیرین‌کن و دیگر واحدهای بزرگ صنعتی در استان بوشهر است.
مرحمتی در ادامه گفت: در حال حاضر استان بوشهر دارای 688 واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 81 هزار میلیارد ریال و اشتغال بیش از 25 هزار نفر است.
وی اضافه کرد: استان بوشهر در شاخص سرمایه گذاری انجام شده با حدود 7 درصد سرمایه‌گذاری کشور، رتبه پنجم کشوری را داراست که این میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 درصد رشد داشته است.
انتهای پیام/آ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول