اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرجهاد کشاورزی فارسان خبر داد

تخصیص 570 میلیون ریال تسهیلات به مشاغل خانگی فارسان

خبرگزاری فارس: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فارسان گفت: در سال‌جاری 570 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان اشتغال خانگی در این شهرستان برای انجام فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری اختصاص یافت.

تخصیص 570 میلیون ریال تسهیلات به مشاغل خانگی فارسان
ابراهیم شیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: این تسهیلات در قالب پرداخت وام‌های 30 و 40 میلیون ریالی با بازپرداخت سه ساله و سود چهار تا نه درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.
وی از معرفی 17 نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی این شهرستان به بانک‌های عامل خبر داد و گفت: این مشاغل شامل بسته بندی محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی، پرورش بوقلمون، اردک، مرغ بومی و ماهیان زینتی و آکواریومی است.
شیرانی با اشاره به مزایای ایجاد مشاغل خانگی، با بیان اینکه مشاغل خانگی هم‎خوانی بسیار خوبی با هنجارهای فرهنگی دارد، تصریح کرد: این طرح علاوه بر پرداختن به امور جاری خانواده، می‌تواند به تولید محصول و یا ارائه خدمت در محیط خانه بپردازد.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فارسان با اشاره به تاثیر مشاغل خانگی در کمک به رفع معضل بیکاری گفت: اشتغالزایی، ایجاد و توسعه فناوری، ایجاد ثروت در جامعه، ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاری، ایجاد و گسترش بازارهای جدید، ارتقای رفاه در جامعه، ساماندهی و استفاده اثربخشی از منابع از جمله مهم‌‌ترین تأثیرات کارآفرینی در جامعه به شمار می‌رود.
وی در ادامه از اجرای 181.3 هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان شامل 160 هکتار اراضی کشت آبیاری بارانی و 23.4 هکتار اراضی آبیاری قطره‌ای در شهرستان است.
شیرانی افزود: هزینه اجرای این طرح‌ها در قالب 85 درصد تسهیلات بلاعوض صندوق حمایت از بخش کشاورزی و 15درصد سهم بهره بردار تامین شده است.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح برای بیش از 360 نفر بهبود اشتغال ایجاد شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان هدف از اجرای طرح آبیاری تحت فشار را صرفه‌جویی در مصرف آب و مزیت‌های فراوان آن نسبت به آبیاری غرقابی عنوان و ادامه داد: در حال حاضر دولت با پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض زمینه را برای اصلاح سیستم‌های سنتی آبیاری فراهم آورده که از کشاورزان درخواست داریم برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار پیش‌قدم شوند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به آسیب‌های بخش کشاورزی در خشکسالی‌های اخیر بهترین و اصولی‎ترین راه برون رفت از این بحران استفاده از سیستم‌های نوین و طرح‌های آبیاری تحت فشار است.
انتهای پیام/خ۲۰/]3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول