اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی کاشان خبر داد

اختصاص 438 میلیون تومان تسهیلات به مددجویان کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی کاشان از اختصاص 438 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی به مددجویان تحت پوشش این اداره خبر داد.

اختصاص 438 میلیون تومان تسهیلات به مددجویان کاشان
امین عسگری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: تاکنون برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی چهار طرح با مبلغ 13 میلیون تومان تعهد توسط متقاضیان کاشانی ارائه شده ‌است.
وی اکثر طرح‌های ارائه شده برای دریافت تسهیلات را شهری دانست و خاطرنشان کرد: بخشداران و دهیاران روستاهای شهرستان کاشان تعدادی طرح روستایی معرفی کردند که برای آنان تشکیل پرونده شده‌است.
رئیس اداره بهزیستی کاشان تصریح کرد: با ارائه طرح‌های مددجویان روستایی، بیش از 30 درصد از تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی به مددجویان روستایی اختصاص داده می‌شود.
عسگری یادآور شد: بهزیستی یکی از دستگاه‌هایی بود که مددجویان خود را برای گرفتن مجوز به دستگاه‌های دیگر معرفی می‌کرد، اما اکنون با مصوبه جدید، بهزیستی مجوز مشاغل خانگی و خوداشتغالی را برای مددجویان خود صادر می‌کند.
به گفته وی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و یا معلولانی که در بانک اطلاعات بهزیستی ثبت‌نام کرده‌اند معرفی می‌شوند تا از تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی بهره‌مند شوند.
رئیس اداره بهزیستی کاشان از بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای روستاها خواست تا معلولان، دارای برادر، خواهر و مادر که تحت پوشش بیمه کارفرما نیستند و بیمه قالیبافی و یا خویش‌فرما هستند و یا خانواده‌های زن سرپرست خانواده تحت پوشش بهزیستی روستایی واجد شرایط اشتغال به این اداره معرفی کنند.
وی بیان داشت: مجوز 284 شغل خانگی برای مددجویان بهزیستی صادر می‌شود و برای گرفتن تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند .
عسگری در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جهاد اقتصادی توسط مقام معظم رهبری گفت: بهزیستی نیز امسال در راستای جهاد توانمندسازی مددجویان تحت پوشش خود در راستای اشتغال و تأمین مسکن فعالیت دارد.
این مسئول از بخشداران و دهیاران روستاهای شهرستان کاشان معرفی معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی فاقد زمین و یا مسکن مناسب برای ثبت‌نام در طرح نهضت مسکن را خواستار شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول