اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس خبر داد

پرداخت 50 درصدی تسهیلات بلاعوض به صاحبان منازل قدیمی

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: صاحبان منازل قدیمی و تاریخی شیراز برای احیا و نوسازی خانه‌های خود تسهیلات 50 درصدی بلاعوض دریافت می‌کنند.

پرداخت 50 درصدی تسهیلات بلاعوض به صاحبان منازل قدیمی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فریدون فعالی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از بافت تاریخی و فرسوده شیراز که به همراه شهردار شیراز صورت گرفت، اظهار داشت: میراث فرهنگی این آمادگی را دارد که برای مرمت و بازسازی تمام بناهایی که جنبه تاریخی و میراثی داشته باشند به صورت بلاعوض تسهیلات پرداخت کند.
وی با بیان اینکه زمانی که طرحی تصویب می‌شود همگان ملزم به اجرای آن هستند ابراز داشت: در تلاشیم مکمل‌هایی برای طرح‌های در دست اجرای بافت تاریخی و قدیمی شیراز ارائه کنیم.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر کاربری‌ها در بافت تاریخی شیراز اشاره کرد و افزود: تغییر کاربری امکان‌پذیر است اما به هیچ عنوان اجازه از بین رفتن بافت تاریخی و قدیمی ثبت شده را نمی‌دهیم.
فعالی اضافه کرد: برخی از افراد در این تفکر هستند که منازل قدیمی و تاریخی ثبت شده ممکن است تخریب شود اما هرگز چنین نیست.
این مدیر کل همچنین در مورد برنامه‌های میراث فرهنگی فارس در احیای بافت تاریخی شیراز اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ما نیز به دنبال نوسازی بافت تاریخی شیراز هستیم و هرگونه تعاملی که امکان‌پذیر باشد را با شهرداری این شهر انجام می‌دهیم.
به گزارش فارس، در این بازدید مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس برای رفع مشکلات خانه‌های تاریخی شیراز که مانع اجرای طرح‌های شهرداری شیراز بود قول مساعد داد.
انتهای پیام/و۳۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول