اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل تاکید کرد

ضرب‌الاجل 2 هفته‌ای برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل بر پرداخت کامل تسهیلات بانکی به پرونده‌های معوق کسب و کار و مشاغل خانگی تاکید کرد.

ضرب‌الاجل 2 هفته‌ای برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی مهدی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: مدیران بانک‌های استان باید پرداخت این تسهیلات را در ردیف اول اولویت کارهای خود قرار دهند تا مشاغل خانگی نهادینه شود.
وی با تاکید بر اینکه توسعه مشاغل خانگی با حمایت دولت صورت می‌گیرد، افزود: در کنار این حمایت باید همت مسئولان و تلاش خود مردم نیز چاشنی کار شود تا بتوانیم این مشاغل و کسب و کار خانگی را رونق دهیم.
معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل کسب و کار خانگی را مترادف با کاهش بیکاری اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از 10هزار و 300 فقره مجوز در حوزه مشاغل خرد، کسب و کارهای خانگی و کوچک در سطح استان اردبیل صادر شده است.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی نیاز به هفت خوان رستم در بانک‌ها ندارد، خاطرنشان کرد: دولت این تسهیلات را مصوب کرده و باید هر چه سریع‌تر با هدف کاهش بیکاری این تسهیلات را به متقاضیان ارائه دهیم.
این مسئول ادامه داد: امسال برای 2 میلیون و 500 هزار نفر در کشور شغل ایجاد می شود که تعهد استان اردبیل از این رقم، ایجاد شغل برای 51 هزار و 700 نفر است.
مهدی‌زاده با تاکید بر ثبت مشاغل ایجاد شده در سامانه رصد اظهار داشت: اشتغال از مشکلات اساسی کشور و دغدغه‌‌های جدی دولت عدالت‌محور است.
وی با بیان اینکه با تحقق و ایجاد یک فرصت شغلی جدید، بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه برطرف می‌شود، افزود: مصوبات و خروجی جلسه‌های کار گروه اشتغال باید ضمانت اجرایی داشته باشد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل با اعلام اینکه بانک‌‌ها نیز جزو تیم دولت عدالت‌محور هستند، از مدیران بانک‌های عامل در بحث مشاغل خانگی خواست، ضمن همکاری تنگاتنگ در پرداخت تسهیلات به طرح‌های کسب و کار خرد و کوچک، گزارش کار خود را به صورت هفتگی و کتباً به فرمانداری‌ها ارائه دهند.
این مسئول با اشاره به اینکه، مشکلی مهم‌تر از اشتغال در کشور نداریم، از دستگاه‌های اجرایی مجری طرح و بانک‌ها خواست، در حداقل زمان ممکن و بدون معطلی، پرونده های متقاضیان ایجاد مشاغل خانگی را بررسی و پاسخ قانع‌کننده بدهند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی‌زاده ابراز داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور، بانک‌های عامل می‌توانند، یارانه نقدی ماهانه متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی را به عنوان ضمانت قبول و در صورت استنکاف و یا کوتاهی در بازپرداخت، برداشت کنند.
وی همچنین از مدیران بانک‌های استان خواست، تلاش کنند تا در ظرف دو هفته، تعداد پرونده‌های معوق و منتظر تسهیلات کسب و کار کوچک را به صفر برسانند.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول