اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

فارغ‌التحصیلان کشاورزی در چهارمحال و بختیاری تسهیلات می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در این استان تسهیلات اعطا می‌شود.

فارغ‌التحصیلان کشاورزی در چهارمحال و بختیاری تسهیلات می‌گیرند
صفدر نیازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: تمامی فارغ‌التحصیلان کشاورزی بیکار که حداقل دارای مدرک معتبر کارشناسی در رشته‌های کشاورزی، دامی، منابع طبیعی و دامپزشکی هستند، می‌توانند از تسهیلات بانک کشاورزی در زمینه طرح‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه طرح اجرایی فارغ التحصیلان باید دارای توجیهات لازم از نظر فنی، مالی و اقتصادی باشد، گفت: دریافت این تسهیلات ویژه فارغ‌التحصیلانی است که بیش از 10 سال از دوران فارغ‌التحصیل شدن آنان با احتساب دوران خدمت سربازی سپری نشده باشد.
نیازی توجه به بخش کشاورزی را به عنوان یکی از بخش‌‎های اقتصادی کشور لازم و ضروری دانست و گفت: در سال‌جاری 95 میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی این استان تخصیص داده شده است که از این میزان اعتبار در بخش کشاورزی یک میلیارد و 275 میلیون تومان برای باغبانی، یک میلیارد و 320 میلیون تومان برای دام و طیور و 532 میلیون تومان در بخش زراعت هزینه می‎شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تخصیص 67 میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی جهاد کشاورزی به بخش کشاورزی این استان خبر داد و گفت: همچنین از میزان اعتبارات تملک دارایی این اداره‌کل افزون بر 539 میلیون تومان در بخش شیلات، 400 میلیون تومان در بخش ترویج، 2 میلیارد و 351 میلیون تومان در بخش ساماندهی اراضی کشاورزی و 227 میلیون تومان در بخش ساختمان‌های جهاد هزینه می‏شود.
وی توجه به رویکرد صادرات را از اهم برنامه‌های این اداره‌کل اعلام کرد و گفت: در حال حاضر عملکرد اقتصادی این اداره‌کل تمرکز بر پروژه‌های موثر در تولید است که در زمان کوتاهی انجام ‌شوند.
نیازی ادامه داد: برهمین اساس پروژه‌هایی که موثر نبوده و یا زمان طولانی در ساخت داشته‌اند در انتهای لیست اقدامات این اداره‌کل قرار داده شده است، چراکه اینگونه مشکلات هم تسهیلات اختصاص داده به پروژه را غیرموثر و اجرای طرح‌ها را با تأخیر موجه می‏سازد.
وی با بیان اینکه در فرهنگ ایرانی کشاورزی از قداست ویژه‌ای برخوردار است، گفت: کشاورزی در صورتی جایگاه واقعی خود را می‌یابد که در رئوس برنامه‌های ترویجی تحقیقات جامع و کامل انجام و عملیاتی شود.
نیازی در ادامه با بیان اینکه سقف پرداخت تسهیلات برای هر فرد حداکثر 30 درصد مبلغ سرمایه‌گذاری ثابت است، گفت: فارغ‌التحصیلان برای دریافت تسهیلات باید زمین محل اجرای طرح را در تملک داشته باشند یا با اجاره نامه رسمی نسبت به اجاره محل اجرای طرح اقدام کنند مشروط بر آنکه مدت اجاره از مدت دوران بازپرداخت تسهیلات بیشتر باشد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول