اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس وزارت کار خبر داد

اختصاص 3 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به کاشان

خبرگزاری فارس: کارشناس وزارت کار و امور اجتماعی از اختصاص 3 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای طرح‌های مشاغل خانگی و خوداشتغالی در شهرستان کاشان خبر داد.

اختصاص 3 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به کاشان
حسن رمضانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: از 3 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای طرح‌های مشاغل خانگی و خوداشتغالی در این شهرستان 823 میلیون تومان برای مشاغل خانگی و 2 میلیارد و 127 میلیون تومان برای مشاغل خود اشتغالی در نظر گرفته است.
وی تعداد مجوزهای ارائه شده در بخش مشاغل خانگی را 820  مجوز ذکر و خاطر نشان کرد: به ازای هر مجوز یک طرح برای ایجاد شغل ارائه شده که تعدادی نیز طرح‌ های پشتیبان هستند. 
کارشناس وزارت کار و امور اجتماعی افزود: هم‌اکنون 235 طرح مشاغل خانگی و 330 طرح خوداشتغالی مصوب شده که تعدادی از طرح‌های مصوب به بانک معرفی گردیده و تعدادی نیز آماده معرفی است و پیش‌بینی می‌شود یک پنجم معرفی‌شدگان به بانک، در آستانه دریافت تسهیلات باشند. 
وی از قالیبافی و فعالیت‌های کشاورزی به عنوان دو فعالیت مورد توجه در روستاهای کاشان نام برد و عنوان کرد: فرایند صدور مجوز برای این فعالیت‌ها در روستاهای این شهرستان تسهیل شده که لازمه‌ صدور مجوز داشتن کارت مهارتی است.
این کارآفرین دانشگاه گفت: کارت‌ها از طریق آزمون‌های فنی و حرفه‌ای بدون محدودیت صادر می‌شود و با صدور آن هر زن کاشانی بیکار می‌تواند حداکثر تا 3 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در قالب طرح قالیبافی دریافت و با فراهم کردن اشتغال برای خود، منبع درآمد مناسبی را کسب کند.
به گفته وی، این تسهیلات از طریق مشاغل خانگی و خوداشتغالی پرداخت می‌شود که لازمه دریافت آن، کارت مهارت رسمی از فنی و حرفه‌ای است.
وی میزان این تسهیلات برای هر نفر را کمتر از 10 میلیون تومان دانست و عنوان کرد: این میزان تسهیلات با ضامن حقوق‌بگیر و یا ضامن بازاری و ارائه سفته در بانک قابل دریافت است و نیازی به وثیقه ملکی ندارد.
انتهای پیام/ج20/م2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول