اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی جیرفت:

کتابخانه‌های سیار در ارتقای فرهنگ کتابخوانی موثر هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت گفت: راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در این شهرستان می‌تواند در ارتقای فرهنگ کتابخوانی بسیار اثرگذار باشد.

کتابخانه‌های سیار در ارتقای فرهنگ کتابخوانی موثر هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام فرزاد احمدیوسفی عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان جیرفت اظهار داشت: امام علی (ع) فرمودند «برای هر چیز آفتی است و آفت علم فراموشی است».
وی با تأکید بر راه‌اندازی کتابخانه تخصصی دینی و مذهبی در جیرفت افزود: راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در این شهرستان می‌تواند در ارتقای فرهنگ کتابخوانی بسیار اثرگذار باشد.
احمدیوسفی تصریح کرد: از آنجا که وقت افراد در رفت و آمدهای روزانه بسیار هدر می‌رود، توزیع کتاب‌های مفید در تاکسی‌های بین شهری می‌تواند، علاوه بر پر کردن اوقات فراغت آنان در افزایش اطلاعات آنان نیز مؤثر باشد.
وی با پیشنهاد برگزاری همایش هفته کتاب و کتابخوانی ابراز داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی به صورت نمادین عضو کتابخانه شوند تا انگیزه و مشوقی برای نوجوانان و جوانان شود.
احمدیوسفی بیان داشت: همچنین سالن انتظار نهادها و اداره‌ها نیز می‌تواند به سالن مطالعه تبدیل شود تا در راستای گسترش این فرهنگ گام مثبتی برداشته شود.
به گزارش فارس، از جمله مصوبات جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان جیرفت به عضویت درآمدن تمام کارمندان دستگاه‌های اجرایی و خانواده‌های آنان به صورت رایگان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بود.
تأکید جدی بر پرداخت نیم درصد حقوق کتابخانه‌های عمومی از اعتبارات شهرداری‌ها در راستای ارتقای فکری و فرهنگی جامعه از دیگر مصوبات این جلسه بود.
مقرر شد، یک باب کتابخانه در یکی از پارک‌های شهرستان توسط محمود افشار خیر جیرفتی با همکاری شهرداری و شورای شهر برابر مقررات موجود احداث شود.
همچنین مقرر شد، نقاشی و رنگ‌آمیزی کتابخانه‌های شهرستان توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جیرفت و نصب پرده و شیشه آن با اختصاص یک میلیون تومان توسط شهرداری جیرفت انجام گیرد.
از دیگر مصوبات این جلسه این بود که برای تعمیر و ساماندهی کتابخانه بخش اسماعیلیه نیز 50 درصد هزینه توسط دهیاری‌ها و 50 درصد آن توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تأمین شود.
همچنین مصوب شد، هر روستایی که تعداد اعضای آن به 50 نفر برسد، نسبت به احداث و تجهیز کتابخانه مساجد آن 50 درصد از طریق بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و 50 درصد توسط اداره کتابخانه‌های عمومی با هماهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اقدام شود.
انتهای پیام/ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول