اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا:

فرهنگ کتابخوانی آستارا نیازمند توسعه است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا گفت: فرهنگ کتابخوانی در شهرستان مرزی آستارا نیازمند توسعه است.

فرهنگ کتابخوانی آستارا نیازمند توسعه است
بهروز ناظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به توسعه فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان اظهار داشت: مراکز توریستی و تفریحی کشور از جمله نقاطی است که اقشار مختلف مردم در آنها حضور چشمگیری دارند و به همین دلیل می‌توان با برنامه‌های مدون از ظرفیت این مکان‌ها برای پیشبرد برخی برنامه‌های فرهنگی استفاده کرد.
وی با اشاره به ابتکار جدید یکی از رستوران‌های بزرگ آستارا در استفاده از کتاب به عنوان پیش غذای مسافران و مشتریان، افزود: این کار مدیر رستوران برای در اختیار گذاشتن کتاب‌های اکبر اکسیر شاعر آستارایی برای مطالعه مشتریان با استقبال خوب آنان روبه‌رو شد و به همین منظور تصمیم گرفتیم تا کتابخانه‌هایی را نیز در این رستوران و دیگر مراکز تفریحی و توریستی آستارا احداث کنیم ضمن اینکه از انجام چنین کارهایی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین مردم حمایت می‌کنیم.
این مسئول ادامه داد: علاوه بر رستوران‌های بزرگ، مهمانسراهای جهانگردی، هتل‌ها، طرح‌های سالم‌سازی دریا و دیگر مراکز توریستی و تفریحی آستارا نیز ظرفیت زیادی برای احداث کتابخانه‌های کوچک دارند.
وی با اشاره به وجود هنرمندان، شاعران و نویسندگان فعال در شهرستان آستارا تصریح کرد: همه ساله کتاب‌های متعددی با عناوین مختلف از این هنرمندان در مراکز انتشاراتی گیلان و مرکز کشور چاپ و توزیع می‌شود که قصد داریم در نخستین مرحله از ایجاد کتابخانه‌های توریستی در آستارا عرضه اینگونه کتاب‌ها را در اولویت قرار دهیم.
ناظری با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی، هنوز در بین مخاطبان و علاقه‌مندان به مطالعه جایگاه ویژه خود را دارد، اذعان داشت: به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه با هدف بالا بردن آگاهی و اطلاعات مردم و سطح فرهنگ در جامعه، بیشتر تلاش کنیم.
وی، قرار گرفتن ایجاد بستر لازم برای حضور پرشور مردم در کتابخانه‌ها در اولویت کاری را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: در این راستا تمام اقشار مردم باید برای تشویق و تبیین فرهنگ کتاب و کتابخوانی برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهند.
به گزارش فارس؛ آستارا با 87 هزار نفر جمعیت که 97 درصد آنان با سواد هستند از جمله شهرستان‌های با سابقه دیرینه در حوزه فرهنگ و هنر است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول