اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان:

امروز فرهنگ کتابخوانی نیاز مبرم جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: امروز فرهنگ کتابخوانی نیاز مبرم جامعه است.

امروز فرهنگ کتابخوانی نیاز مبرم جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس حسنی‌محتشم پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از دانش‌آموزان برتر کتابخوان و معلمان فعال در کتابخانه های مدارس اظهار داشت: امروز نیاز مبرم نوجوانان و جوانان و فرهنگیان به کتاب و کتابخوانی است و ما امروز می‌خواهیم در عرصه علم و دانش برون‌دادهای فاخر داشته باشیم.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان ما باید در حوزه خودسازی معنوی و مصونیت فکری در راستای کمال فردی خودشان ‌گام‌های مؤثری را بردارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: هرچه‌قدر رسانه‌های مختلف و فضاهای مجازی به عنوان ابزار علمی و آموزشی برای جایگزینی کتاب‌ها ایجاد کنند هیچکدام از آنها نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد.
وی تصریح کرد: باید نهایت تلاش و دقت را برای استغنای فکری و معنوی داشته باشیم و برای ترویج آن بکوشیم که این خواسته به حق ما و نظام جمهوری اسلامی است.
حسنی‌محتشم خاطرنشان کرد: چیزی غیر از کتاب نمی‌تواند اطلاعات را فوری به دست ما برساند و حتی از رسانه‌های مجازی هم این کار سریع‌تر صورت می‌گیرد.
وی اذعان کرد: در نظام آموزش و پرورش فاز نخست اجرای تحول در نظام آموزش و پرورش شروع شده و اهمیت کتاب در آن مطرح است چراکه برای رشد جامعه مفید است.
مدیرکل آموزش و پرورش همدان در ادامه گفت: ما باید برای جهانیان الگو باشیم و در ابتدا خودمان را غنی کنیم و بعد با معرفی الگوهایمان آنها را در این زمینه صاحب الگو کنیم.
وی بیان داشت: تمام هم و غم ما در آموزش و پرورش ترویج فرهنگ استفاده از کتا‌ب‌های غیر درسی در کنار کتاب‌های درسی دانش‌آموزان است و با تعمیم دادن آن به دانش‌آموزان این فرهنگ به خانواده‌ها و بعد به جامعه راه پیدا می‌کند.
حسنی‌محتشم افزود: یکی از دلایلی که ما پنج شنبه‌ها را تعطیل کرده‌ایم این است که دانش‌آموزان وقت بیشتری را به مطالعه و تحقیق بگذرانند و تمام تلاشمان این است که کتاب‌های مفید را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم و این کار سبب می‌شود دانش‌آموزان هرچه بیشتر جذب کتاب شوند و برای آینده مسئولیت‌پذیر تربیت شوند.
وی در پایان اظهار داشت: بسیجیان و شهدا در آن زمان تحقیق کردند و شرایط را سنجیدند و انتخاب کردند و اگر قرار است امروز ما راه آنها را ادامه دهیم باید در حوزه فرهنگ و کتاب و احادیث و روایات قرآنی بتوانیم افکارمان را به آنها نزدیک کنیم که این کار با علم و دانش و مصونیت فکری و معنوی صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول