اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره آموزش و پرورش آبادان خواستار شد:

اجرای طرح کتابخانه‌های سیار در آبادان

خبرگزاری فارس: معاون اداره آموزش و پرورش آبادان خواستار اجرای طرح کتابخانه‌های سیار در محله‌های این شهرستان شد.

اجرای طرح کتابخانه‌های سیار در آبادان
غلامرضا خلیلی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: در حال حاضر کتابخانه‌های شهرستان به محلی برای درس خواندن دانش‌آموزان و پشت‌کنکوری‌ها تبدیل شده و بیشتر به قرائت‌خانه شبیه هستند.
وی افزود: از میان افرادی که روزانه به کتابخانه‌ها مراجعه می‌کنند 90 درصد افراد پشت‌کنکوری هستند.
معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش آبادان دلیل این امر را اینگونه عنوان کرد: سیستم کتابخانه‌های ما با علم روز فاصله زیادی دارد و به همین دلیل موفق به جذب علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی نمی‌شوند.
وی در خصوص طرح کتابخانه سیار گفت: این طرح چهار سال پیش در مدارس آبادان اجرا و با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان مواجه شد.
خلیلی‌نیا ادامه داد: چنانچه این طرح یکبار دیگر و نه تنها در مدارس بلکه در محله‌های شهر اجرا شود، مردم کتابخوان از آن استقبال کرده و تأثیر خوبی به جا خواهد گذاشت.
وی در خصوص افزایش کتابخانه‌ها در مدارس تصریح کرد: ما امسال شاهد افزایش کتابخانه‌ها در مدارس بودیم و امیدواریم این رشد همچنان ادامه داشته باشد.
معاون پرورشی آموزش و پرورش آبادان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حتی در مدارس ابتدایی نیز کتابخانه احداث شده که اکثر کتابخانه‌ کلاسی هستند.
وی با بیان اینکه تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های مدارس آبادان 313 هزار و 25 نسخه کتاب است عنوان کرد: این میزان کتاب میزان قابل توجهی است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و طرح‌هایی که در دست اجرا داریم در این زمینه نیز شاهد افزایش خواهیم بود.
خلیلی‌نیا در پایان گفت: پیشرفت و ارتقای کمی و کیفی ابعاد مختلف جامعه ارتباط مستقیم با میزان کتابخوانی مردم در آن دارد که این امر باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان شهری قرار گیرد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول