اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

کتابخانه‌های سیار در قم ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: با امضای تفاهمنامه‌ای میان اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، شهرداری و کتابخانه‌های عمومی استان قم، کتابخانه‌های سیار در سطح شهر قم ایجاد می‌شود.

کتابخانه‌های سیار در قم ایجاد می‌شود
سید رسول موسوی نژادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها متولی امر بزرگداشت هفته کتابخوانی است که در استان قم این کار با مشارکت فعال شهرداری و اداره‌ کل کتابخانه‌ها انجام می‌شود.
وی ادامه داد: تفاوت بزرگداشت این هفته در سال جاری با سال‌های گذشته این است که امسال، این امر با مشارکت 24 دستگاه در استان قم انجام می‌شود.
معاون فرهنگی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ابراز داشت: مجموعه‌های مرتبط با حوزه علمیه قم، آموزش و پرورش، صدا و سیما و مجموعه‌های کارگری و کارمندی از جمله مراکزی هستند که اداره‌ کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان قم را در برنامه‌های هفته کتاب همراهی می‌کنند.
وی افزود: امسال 200 میلیون ریال جایزه توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برای برگزیدگان مسابقات کتابخوانی در این هفته اختصاص داده شده که به صورت بن کتاب در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
موسوی نژادیان با اشاره به تنوع برنامه‌ها در هفته کتاب امسال، گفت: بیش از 30 عنوان مسابقه متنوع در این هفته با مشارکت دستگاه‌ها در سطوح مختلف با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار خواهد شد.
وی از امضای تفاهمنامه‌ای بین اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و اداره ‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم خبر داد و بیان کرد: این تفاهمنامه به منظور ایجاد کتابخانه‌های سیار در اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهر قم امضا شده است که به محض آماده شدن امکانات توسط شهرداری، توسط اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم شارژ خواهند شد.
معاون فرهنگی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد: طرح تاسیس کتابخانه‌های باز در 50 مرکز نیز در دست اجرا است که طبق این طرح، تعدادی کتابخانه در نانوایی‌ها، آرایشگاه‌ها، اورژانس و در مراکز محل تجمع مردم که در آنها برای ارائه خدمات در نوبت قرار می‌گیرند، دایر می‌شود تا اوقات مردم در این‌گونه فضاها هدر نرود.
وی افزود: اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برای افزایش تعداد این کتابخانه‌ها آماده همکاری با نهادهای مختلف استان به خصوص شهرداری و اداره ‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم است.
موسوی‌نژادیان در خصوص اهدا کتاب در هفته کتابخوانی به نهادها و سازمان‌های مختلف استان گفت: برای هر مدرسه حواله 150 جلد کتاب صادر شده که آموزش و پرورش این تعداد کتاب را می‌تواند از انبار کتاب اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد استان قم دریافت کند.
وی همچنین به نواخته شدن زنگ کتاب توسط استاندار در ابتدای این هفته اشاره کرد و ادامه داد: همایشی نیز به منظور تجلیل از کتابخوان‌ها و کتابداران نمونه عصر امروز در سالن شهید آوینی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول