اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی:

تمرچین از مرزهای پرتردد کشور است

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی گفت: پایانه مرزی تمرچین از مرزهای پرتردد و با‌‌ اهمیت کشورمان قلمداد می‌شود.

تمرچین از مرزهای پرتردد کشور است
بابک طالبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه این پایانه در تجارت بین‌المللی کشورمان تأثیر بسزایی دارد، اظهار داشت: با توجه به جایگاه برجسته این پایانه مرزی بین سایر پایانه‌ها، برای توسعه و تجهیز این پایانه اقدامات لازم آغاز شده است.
وی تصریح کرد: در قالب فاز نخست طرح جامع پایانه مرزی تمرچین اقدامات زیادی انجام شده است به طوری که ساختمان تجاری، مسیرهای دسترسی، محوطه‌سازی، تأسیسات زیربنایی احداث شده‌اند و به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.
این مسئول خاطر نشان کرد: احداث ساختمان تجاری با سیستم قاب خمشی به مساحت دو هزار و 200 مترمربع، محوطه‌سازی و احداث مسیرهای سه‌گانه دسترسی با ابنیه‌ها و کانال‌های آب سطحی، ایجاد تأسیسات زیربنایی اعم از تأسیسات برق و سیستم پیجینگ اعلام و اطفای حریق و روشنایی محوطه از مهم‌ترین ویژگی‌های فاز نخست این پروژه است.
وی یادآوری کرد: تأمین آب شرب با حفر چاه عمیق، ایجاد شبکه آب و احداث منبع آب زیربنایی (100 مترمکعبی) و ایجاد شبکه فاضلاب، ایجاد فضای سبز اطراف سالن تجاری به مساحت سه هزار مترمربع، احداث ساختمان‌های جانبی شامل اتاقک نگهبانی، اتاقک توزیع برق، دیزل ژنراتور و اتاقک سرچاهی از دیگر اقدامات صورت گرفته برای اجرای طرح جامع پایانه مرزی تمرچین قلمداد می‌شود.
این مسئول اظهار داشت: پایانه مرزی تمرچین یکی از شش پایانه مرزی استان محسوب می‌شود که در جنوب غربی آذربایجان غربی قرار گرفته است و 12 کیلومتر با پیرانشهر فاصله دارد به طوری که مرز تمرچین از مرزهای پرتردد و مهم کشور است و قطب اقتصادی با کشور عراق نیز محسوب می‌شود، از این رو در تجارت بین‌الملل کشورمان تأثیر بسزایی دارد.
انتهای پیام/و۳۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول