اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

ساختمان مرزی ماهیرود به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: طی مراسمی ساختمان مرزی ماهیرود در شهرستان سربیشه با حضور استاندار خراسان جنوبی، رئیس کل گمرکات کشور و تنی چند از مدیران استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ساختمان مرزی ماهیرود به بهره‌برداری رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید در مراسم افتتاح این پروژه اظهار داشت: امروز مرزها به عنوان یک فرصت برای نظام محسوب می‌شوند و خراسان جنوبی با داشتن 450 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارای مزیت‌های خوبی در این زمینه است.
وی به مسیر ترانزیتی ماهیرود به استان فراه افغانستان اشاره کرد و افزود: مسیر مواصلاتی مذکور تا گذر مرزی ماهیرود، آسفالت شده و از مرز ماهیرود تا فراه افغانستان نیز تمامی زیرساخت‌ها فراهم شده و هیچ‌گونه مشکل اعتباری در این زمینه وجود ندارد.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این محور 500 کیلومتر مسیر ترانزیتی در کشور به افغانستان کوتاهتر خواهد شد، تصریح کرد: مطابق با نظرات مراجع امنیتی، خراسان جنوبی امن‌ترین استان کشور است و با داشتن 94 هزار کیلومتر مربع مساحت از امنیت پایداری برخوردار است.
رشید ادامه داد: با توجه به وضعیت خاص و استراتژیک استان، خراسان جنوبی می‌تواند به عنوان یک منطقه آزاد تجاری معرفی شده و مورد توجه قرار گیرد.
وی وجود معاون غنی در جنوب استان را از دیگر ظرفیت‌های خراسان جنوبی دانست و افزود: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، خراسان جنوبی می‌تواند به یکی از مراکز مهم معدنی در کشور تبدیل شود.
استاندار خراسان جنوبی بازار افغانستان را فرصتی مناسب برای توسعه اقتصاد و اشتغال استان دانست و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل احترام به کشورهای همسایه با رویکرد توسعه مبادلات اقتصادی به دنبال توسعه همکاری‌های دو جانبه است و این علاقه‌مندی می‌تواند موجب توسعه مبادلات اقتصادی با کشور دوست و همسایه افغانستان شود.
رشید رویکرد اصلی دولت را توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دانست و افزود: امید است گمرکات کشور نیز توسعه گمرک در خراسان جنوبی را همچون دولت به طور ویژه مورد توجه قرار دهد و در توسعه ترانزیت کالا، انبارهای تجاری، تجهیزات و تکمیل چارت سازمانی به این استان کمک‌های ویژه‌ای کند.
وی پایین بودن میزان درآمد سرانه خانوارهای استان نسبت به میانگین کشوری، نوپا بودن استان، پایین بودن میزان منابع نسبت به مصارف در بانک‌های استان و نبود جاذبه لازم برای سرمایه‌گذاری را از دیگر مشکلات موجود در استان دانست.
استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد مرتفع شدن مشکلات استان در حوزه گمرک باشیم چرا که علاوه بر ایجاد اشتغال موجب رشد توسعه اقتصادی استان نیز می‌شود.
ساختمان مرزی ماهیرود در شهرستان سربیشه با 300 متر مربع زیربنا و 180 میلیون تومان اعتبار مورد بهره‌برداری قرار گرفت که دارای بخش‌های مختلفی از جمله واحد ارزیابی، احراز هویت و صدور پروانه است.
همچنین ساختمان اداری بازارچه مرزی ماهیرود نیز در زمینی با 850 متر مربع زیربنا و 350 میلیون تومان اعتبار توسط استاندار خراسان جنوبی کلنگ‌زنی شد.
در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری خراسان جنوبی و سازمان گمرکات کشور به امضای استاندار خراسان جنوبی و رئیس کل گمرکات کشور در زمینه توسعه ترانزیت کالا، ساخت واحدهای مسکونی، حل مشکلات پایانه بار و مجوز صادرات دام زنده به استان رسید.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول