اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پایان برنامه چهارم توسعه صورت گرفت؛

رشد 5.5 برابری صادرات کالا‌ از پایانه‌های مرزی‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان گفت: میزان کالاهای صادراتی از پایانه‌های مرزی در پایان برنامه چهارم ۵.۵ برابر رشد داشته است.

رشد 5.5 برابری صادرات کالا‌ از پایانه‌های مرزی‌
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان علیرضا مجرد امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان به تشریح عملکرد اداره کل راه و ترابری سیستان و بلوچستان در برنامه چهارم توسعه پرداخت.
وی افزود: میزان جابه‌جایی کالا در سطح استان در پایان برنامه چهارم ۸۱ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان بیان داشت: میزان جابه‌جایی مسافر در پایان برنامه سوم حدود ۶ میلیون نفر مسافر و در پایان برنامه چهارم به ۹ میلیون نفر رسیده است که نشان از رشد ۴۳ درصدی دارد.
وی ادامه داد: تعداد ناوگان حمل‌ونقل عمومی در پایان برنامه سوم ۵ هزار و ۳۴۷ دستگاه بوده که در پایان برنامه چهارم به ۱۲ هزار و ۱۲۶ دستگاه رسیده است.
مجرد تصریح کرد:‌ عمر ناوگان باری در پایان برنامه سوم ۱۵.۷۷ سال بوده که در پایان برنامه چهارم به ۹.۸ سال رسیده است و کاهش ۷ سال عمر ناوگان باری را نشان می‌دهد.
مدیرکل حمل ‌و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان گفت:‌ متوسط عمر ناوگان مسافری در پایان برنامه سوم ۱۱.۹۵ سال بوده و در پایان برنامه چهارم به ۱۱.۳ سال رسیده که با توجه به گذشت چند سال، ناوگان افزایش عمر نداشته است. یعنی ۵.۵ درصد کاهش عمر متوسط ناوگان مسافری را داشته‌ایم.
وی افزود: این به این معناست که با گذشت ۵ سال و افزایش دو برابری ناوگان، این اداره کل نه تنها کاهش عمر ناوگان را داشته بلکه افزایش دو برابری در تعداد دستگاه‌ها را داشته است.
مجرد ادامه داد: به طوری که جوان‌ترین ناوگان را در سطح کشور داریم که یکی از شاخصه‌های مهم بخش حمل‌ونقل در اقتصاد است.
وی تصریح کرد: روز ۲۶ آذر یادآور خاطره مجاهدت‌های حماسه‌سازانی است که در لبیک به فرمان تاریخی کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و مشارکت در بسیج تخلیه بنادر تلاش والایی کرده و در طول سال‌های دفاع مقدس نیز با مجاهدت‌های بی‌نظیری که از خود نشان دادند برگ‌هایی از تاریخ زرین نظام مقدس کشورمان را به نام خود ثبت و ضبط کرده‌اند.
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین روز اول دی ماه نخستین‌ روز فصل زمستان و شاید به عنوان آغاز سخت‌ترین بخش مأموریت‌ راهداران خادم بی‌ادعا به عنوان نمونه‌ای از روزها و ماه‌های سال فرصتی است تا قدر و منزلت خدمت این خدمتگزاران ارج نهاده شود.
مجرد خاطرنشان کرد: امروزه حمل‌ونقل یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می‌شود و به دلیل داشتن نقش زیربنایی تأثیر فراوانی بر فرایند رشد اقتصادی کشور دارد.
وی گفت: این بخش در برگیرنده فعالیت‌هایی است که به شکلی گسترده در تمامی زمینه‌های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان داشته و در مجموع فعالیت‌های اقتصادی نقش غیرقابل انکاری برعهده دارد.
مجرد اضافه کرد: بدون وجود شبکه حمل‌ونقل، تأسیسات و تجهیزات جانبی و ناوگان مطلوب تصور رشد و توسعه عمومی کشور غیر ممکن به نظر می‌رسد.
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان ادامه داد: رشد و اقتصاد جهانی تلاش کشورها برای استفاده بهینه از توانمندی‌ها و فرصت‌ها در اختیار و فشرده شدن رقابت در عرصه‌های جهانی موجب شده تا حمل ‌و نقل از جایگاه رفیعی در مدیریت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری و حتی تحقیقات برخودار باشد.
وی بیان کرد: رد رشد و توسعه اقتصاد و تجارت جهانی در مقطع زمانی فعلی و روند گسترش آن نمی‌توان نقش سیستم‌های حمل‌ونقل در بهینه‌سازی هزینه‌ها، زمان سفر، سرعت جابه‌جایی، ایمنی و سطح خدمات ارائه شده را انکار کرد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول