اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حمل و نقل سیستان و بلوچستان:

مرز پیشین به عنوان مرز بین‌المللی فعال می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات لازم برای بین‌المللی شدن مرز پیشین در حال انجام است.

مرز پیشین به عنوان مرز بین‌المللی فعال می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علیرضا مجرد ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: اگر پایانه پیشین فعال شود ما به بندر کراچی متصل می‌شویم که آن نیز یکی از نقاط مهم اقتصادی کشور افغانستان است و ظرفیت‌های خاص خود را دارد.
وی افزود: تحقق این امر علاوه بر اینکه برای ما اهمیت دارد خود تجاری افغانی نیز منتظر اجرایی شدن این مهم هستند.
وی ضمن تشریح عملکرد اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این اداره کل در سال گذشته در راستای ایجاد اشتغال بیش از هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است و امسال نیز دو هزار و 200 نفر سهم ایجاد اشتغال دارد که تاکنون 1200 شغل ایجاد کرده است. 
مجرد بیان داشت: سیستان و بلوچستان از نظر طول راه‌ها بعد از استانهای فارس و خراسان رضوی سومین حوزه را به خود اختصاص داده و 11 پاسگاه پلیس راه در طول محورها کار نظارت بر حمل و نقل جاده‌ای را انجام می‌دهند.

مدیر کل حمل و نقل سیستان و بلوچستان اضافه کرد: برای کاهش میزان تصادفات جاده‌ای 250 مدرسه‌ای که در حاشیه راه‌ها بودند آموزش‌های لازم را فرا گرفته و نکات ایمنی برایشان تشریح شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون در سیستان و بلوچستان دو پایانه مرزی، یک پایانه بندری و 9 مجتمع خدماتی رفاهی فعالیت می‌کنند.
مجرد تصریح کرد: در این استان هم اکنون 10 هزار ناوگان حمل و نقل عمومی با 13 هزار و 710 نفر راننده حرفه‌ای وجود دارد.
مدیر کل حمل و نقل سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه‌های در دستور کار این اداره کل اظهار داشت: پیگیری و ساخت بهره‌برداری از ۳ پاسگاه پلیس راه، پیگیری ساخت پایانه بار و مسافر در شهرستان‌های زابل و ایرانشهر، بهره‌برداری سالن مسافربری میلک، راه‌اندازی مراکز امداد خودرویی در تعدادی از شهرستان‌ها از جمله اقداماتی است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
وی افزود: یکی از مباحثی که در سفرهای استانی هیئت دولت پیگیر بودیم موضوع مرز پیشین بود که کارشناسان وزارتخانه ها در ماه گذشته از مرز پیشین بازدید کردند و مقرر شد این مرز به عنوان مرز بین‌المللی فعال شود.
مجرد بیان داشت: میزان جابه‌جایی کالا در سطح استان در مقایسه با پایان برنامه سوم و چهارم رشد 81 درصدی را نشان می‌دهد.
وی افزود:‌ میزان جابه‌جایی مسافر در پایان برنامه سوم حدود 6 میلیون نفر مسافر و در پایان برنامه چهارم به 9 میلیون نفر رسیده که رشدی معادل 43 درصد داشته است.
وی با اشاره به تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی بیان داشت: در پایان برنامه سوم تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی 5 هزار 347 دستگاه بوده که در پایان برنامه چهارم به 12 هزار 126 دستگاه رسیده است. 
این آمار نیز رشد بیش از دو برابر را نشان می‌هد. 
مجرد تصریح کرد: متوسط عمر ناوگان باری در پایان برنامه سوم 15.77 سال بوده که در پایان برنامه چهارم 9.8 سال رسیده است، یعنی 7 سال کاهش عمر ناوگان باری را داشته‌ایم. 
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول