اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل گمرک ایران تاکید کرد:

روان‌سازی تردد کالا و مسافر در مرزها

خبرگزاری فارس: رئیس کل گمرک ایران بر روان‌سازی تردد کالا و مسافر در مرزهای مشترک دو کشور تاکید کرد.

روان‌سازی تردد کالا و مسافر در مرزها
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عباس معمارنژاد عصر امروز در روسای گمرک ایران و ترکیه اظهار داشت: روان‌سازی تردد کالا و مسافر امکان گسترش تجارت بین دو کشور را فراهم می‌کند.
وی افزود: حل مشکلات موجود در گمرکات مشترک ایران با ترکیه یکی از راهکارهای افزایش مبادلات است.
این مسئول اضافه کرد: هر سه گمرک مشترک بین ایران و ترکیه فعال است و توافقنامه ایجاد یک مرز دیگر نیز امضا شده که در آینده نزدیک نسبت به بازگشایی آن اقدام می‌شود.
معمارنژاد با اشاره به برخی مشکلات موجود در گمرکات مشترک دو کشور، گفت: عدم هماهنگی ساعات کاری دو طرف در گمرکات مشترک، قطعی سامانه‌های اینترنتی گمرک گوربلاغ ترکیه مقابل گمرک بازرگان، معطلی کاروان زائران عتبات عالیات از جمله مشکلاتی هستند که می‌توان با ایجاد دروازه‌های مشترک مرزی آنها را رفع کرد.
وی پیش‌بینی کرد در پایان امسال حجم صادرات و واردات ما با ترکیه به حدود 12 میلیارد دلار برسد ولی برای رسیدن به سقف 30 میلیارد دلار هر دو طرف باید تلاش بیشتری از خود نشان دهند.
این مسئول خاطرنشان کرد: ایران و ترکیه برای گسترش روابط خود، تاکنون تفاهمنامه‌های مختلفی را به امضا رسانده‌اند که بسترهای لازم برای اجرایی شدن این تفاهمنامه‌ها در ایران فراهم شده است.
معمارنژاد اضافه کرد: در تفاهمنامه‌های امضا شده ایجاد دروازه‌های مشترک مرزی در سه گمرک فعال پیش‌بینی شده بود که این تفاهم‌نامه خوب پیش نمی‌رود و برای اجرایی شدن آن باید جدی‌تر عمل شود.
مستشار گمرک ترکیه نیز در این نشست گفت: هر دو کشور ظرفیت‌ها و فرصت‌های زیادی برای گسترش همکاری‌ها دارند.
التویلدیز افزود: قرار گرفتن هر دو کشور در مسیر جاده ابریشم سبب می‌شود که هر دو طرف برای رسیدن به رفاه، صلح و امنیت همکاری‌های نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.
وی اضافه کرد: هیچ مانعی برای گسترش همکاری‌های دو کشور وجود ندارد و ما می‌توانیم از طریق گسترش مبادلات، رفاه و صلح را برای مرزنشینان دو طرف به ارمغان بیآوریم.
یلدیز ادامه داد: بازگشایی مرزی رازی ـ کاپی‌کوی از جمله فرصت‌های خوب و مهم در سال 2011 برای دو کشور است و تا پایان سال جاری میلادی، حجم مبادلات دو کشور به حدود 15 میلیارد دلار خواهد رسید که می‌توانیم با فرصت‌هایی که در آینده پیش خواهد آمد روند رو به رشد این میزان را همچنان تداوم بخشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول