اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

باید در مرزها دیوارهای دیجیتالی ایجاد کرد

خبرگزاری فارس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دیگر ساختن دیوار و سیم خاردار در کنترل مرزها جواب نمی‌دهد بلکه باید در مرزها دیوارهای دیجیتالی ایجاد کرد و از رادار پارازیت برای کنترل عبور و مرور استفاده کرد.

باید در مرزها دیوارهای دیجیتالی ایجاد کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، محمد اخباری اظهار داشت: براساس چشم‌انداز 20 ساله که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد ایران باید در سال 1404 به قدرت برتر منطقه تبدیل شود که در این چشم‌انداز نیز پیش‌بینی شده نیروی انتظامی پلیس نخست منطقه شود.
وی تاکید کرد: برای اینکه نیروی انتظامی به این جایگاه برسد نیازمند تولید علم و دانش در بحث نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است.
استاد دانشگاه تهران افزود: در حال حاضر جرایم از حالت سنتی در آمده و به طرف نرم‌افزاری شدن پیش می‌رود که در این مورد پلیس هم بایستی به نرم‌افزارهای پیشرفته و روز دنیا مجهز شود و در حوزه‌های مختلف علوم جرم‌شناسی و آسیب‌های اجتماعی تحقیق و پژوهش‌های کاربردی انجام دهد.
 وی بر استفاده پلیس از تکنولوژی ماهواره در برقراری امنیت کشور تاکید کرد و بیان داشت: امروز دیگر ساختن دیوار و سیم خاردار در کنترل مرزها جواب نمی‌دهد بلکه باید در مرزها دیوارهای دیجیتالی ایجاد کرد و از رادار پارازیت برای کنترل عبور و مرور استفاده کرد.
اخباری با بیان اینکه این اقدام تعداد شهدای ما در مرزها را به میزان بسیار بالایی کاهش می‌دهد، گفت: با استفاده از این تکنولوژی دیگر حتی احتیاج به حضور در کنار مرز نیست زیرا از طریق یک سیستم فرماندهی و کنترل می‌توان از عبور هر جنبنده‌ای در مرز مطلع شد و سریع با آن مقابله کرد.
وی در ادامه قدرت در جهان امروز را در گرو دانایی توصیف کرد و تصریح کرد: هر کشوری که در زمینه تولید علم و دانش فعالیت داشته باشد می‌تواند در دنیا سهمی را بگیرد و براساس آن سهم نقشی را ایفا کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شعار قرن 21 را حداقل زمان، حداقل هزینه، حداکثر بهره‌برداری عنوان کرد و اضافه کرد: باید ما در تمام کارها این شعار را مدنظر خود داشته و بتوانیم که کارها و برنامه‌های خود را طوری پیش ببریم که این سه فاکتور اصلی در آنها تحقق یابد.
وی با بیان اینکه براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب تمامی دستگاه‌ها باید سه‌درصد از بودجه خود را به پژوهش اختصاص دهند، تاکید کرد: موفقیت هر سازمانی نیازمند کار تحقیقاتی است اما تحقیقات باید کاربردی باشند و بتوانند راهبرد مناسبی برای آن سازمان ارائه کنند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول