اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین:

80 درصد دعاوی در کلانتری مصالحه شده است

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: طی هشت ماهه سال جاری 80 درصد از دعاوی مطرح شده در مددکاری کلانتری‌ها منجر به مصالحه شده است.

80 درصد دعاوی در کلانتری مصالحه شده است
دانیال صمدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: یکی از معضلات اجتماعی که دامن‌گیر جامعه شده و در سال‌های اخیر این موضوع ملموس‌تر به چشم می‌آید و آسیب‌های اجتماعی زیادی را نیز در پی دارد، دوستی‌های خیابانی است.
وی ادامه داد: این به ظاهر دوستی‌ها در بسیاری از موارد موجب تعرض به جوانان، ازدواج ناموفق و حتی انحلال خانواده نیز شده است.
مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین اضافه کرد: متأسفانه آمارها نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از تعرض به بانوان در قالب دوستی‌های خیابانی و بیشتر به بها در شناخت قبل از ازدواج صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: از طرفی قربانیان برای فاش نشدن ماجرا و حفظ آبروی خویش از شکایت و پی‌گیری قضایی خودداری می‌کنند که این امر موجب شده آمار دقیقی در این خصوص وجود نداشته باشد.
صمدی‌زاده عنوان کرد: این آبروداری دختران قربانی موجب شده تا مجرمان هم با جسارت بیشتری به این جرم ادامه دهند.
وی توضیح داد: نکته دیگر اینکه در بسیاری از موارد مقدمات مجرم علیه قربانی را رفتارهای خود قربانی فراهم می‌کند به این معنا که رفتار بانوان و دوشیزگان به گونه‌ای بوده که طمع مجرمان را برای به دام انداختن آنها مسبب شده است.
مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین افزود: همچنین موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه شود اینکه در بیشتر موارد دختر خانم‌ها به غلط دوستی‌ها را مقدمه ازدواج و زندگی می‌پندارند و امیدوارند این روابط منجر به تشکیل خانواده مشترک شود.
وی گفت: ولی اغلب پسرها در این زمینه به ازدواج فکر نمی‌کنند و لذت‌های آنی مد نظر آنهاست به همین دلیل مجموعه‌ای از اطلاعات دروغین در خصوص خانواده،میزان درآمد، دارایی و غیره در اختیار مخاطب گذاشته می‌شود تا نظر او را جلب کند.
صمدی‌زاده ادامه داد: آنها حتی برای ایمن بودن از پی‌گیری پلیس مشخصات هویتی و محل سکونت و سایر مشخصات را به دروغ اظهار می‌کنند و تلاش می‌کنند از این طریق ردپایی از خود بر جای نگذارند.
وی اعلام کرد: از آنجا که مجرمان به طور تقریبی می‌دانند افراد از ترس آبرو کمتر به پلیس مراجعه می‌کنند به اعمال مجرمانه خود ادامه می‌دهند ولی حادثه‌دیدگان باید بدانند که ارائه هرگونه اطلاعات در این زمینه به پلیس محرمانه باقی می‌ماند.
مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: به طور تقریبی در همه مراکز پلیس کارکنان و کارآگاهان خانم مستقر هستند و این افراد می‌توانند با مراجعه به آنها مشکلات و اطلاعات خود را ارائه کنند و اگر باز هم مایل نیستند به مراکز انتظامی مراجعه داشته باشند حداقل می‌توانند به مرکز مشاوره پلیس مراجعه و موضوع را با کارشناس امر درمیان بگذارند.
وی اضافه کرد: نکته دیگر اینکه خانواده‌ها باید این موضوع را به دختران خود آموزش دهند تا به راحتی به بیگانگان و وعده و وعید آنها اعتماد نکنند و به آنها بفهمانند که اگر چه تشریفات ازدواج دارای ملاحظات خاص است ولی قطع یقین این روش شیوه مطمئن برای ازدواج است هرچند این روش به ازدواج ختم نشود.
صمدی‌زاده بیان کرد: آنچه که در این آسیب می‌تواند موجب پیشگیری شود محیط خانواده و نوع روابطی است که در میان اعضای خانواده برقرار است.
وی تصریح کرد: به طور معمول خانواده‌های بزه دیده در روابط خیابانی از خانواده‌هایی هستند که یا از نظر اعتقادات دینی و تقلید به احکام شرعی بی‌توجه و یا ضعیف هستند و یا روابط محبت‌آمیز چندانی بین آنها وجود ندارد.
مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین اظهار کرد: شکی نیست که خانواده‌هایی که تربیت دینی فرزندان برای آنها دغدغه است و مدام از اینکه چگونه می‌توانند برای فرزندان خود در جامعه تربیت دینی داشته باشند با خانواده‌هایی که در این زمینه بی‌نظارت هستند و نوع تربیت فرزندانشان اهمیت جدی برایشان ندارد، یکسان نبوده و فرزندان مشابه‌ای تربیت نخواهند کرد.
وی گفت: یک اصل جدی دیگر در تربیت فرزندان این است که فرزندان مسائل خود را با والدین بازگو کنند و پنهان کاری نداشته باشند.
صمدی‌زاده خاطرنشان کرد: برای این منظور باید اولیا خود اعتماد داشته باشند یعنی ما را از حیث انسانی ارزشمند بدانند، برای مثال پدری که به هیچ آدابی مقید نیست و خود به دنبال لهو و لعب ایت چگونه فرزند او می‌تواند امید داشته باشد که مسائل خود را با او درمیان بگذارد.
وی ادامه داد: موضوعی که باید به آن توجه کرد این است که والدین باید از کودکی به فرزندانشان اهمیت بازگو کردن مسائل و مشکلات نزد پدر و مادر را بیاموزند و برای این کار باید عاقبت فرزندانی که چنین راهی ا در پیش گرفته‌اند، بازگو کنند.
مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین اظهار کرد: حال اگر مجرمان در روابط خیابانی بدانند که هرگونه رابطه‌ای ابتدا توسط دختران به خانواده و اولیا منتقل می‌شود به سرعت آن را قطع خواهند کرد.
وی تأکید کرد: در این بین هر جوان سالمی که قصد ازدواج و تشکیل خانواده داشته باشد به فاصله اندکی با خانواده دختر مورد علاقه‌اش ارتباط برقرار خواهد کرد.
صمدی‌زاده اعلام کرد: از طرفی باید این موضوع را در نظر داشت که روابط پنهانی باعث می‌شود مجرمان فرصتی برای ارائه اطلاعات غیرواقعی از خود پیدا کنند.
وی افزود: در ضمن اگر خانواده‌هایی که فرزندشان مورد آزار و اذیت قرار گرفته موضوع را با پلیس در میان نگذارند، این امر موجب می‌شود مجرمان به اعمال خود ادامه داده و امنیت دیگران را نیز مخدوش کنند.
مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: از طرف دیگر در برخی موارد حتی با تهدید به افشاء موضوع، افراد آزار دیده را مورد سوء استفاده مجدد قرار دهند.
وی ادامه داد: در این میان پلیس با در نظر گرفتن تمهیدات لازم شرایط را برای حفظ اسرار و مطالب ارائه شده به پلیس فراهم کرده است در نتیجه افراد می‌توانند موضوع خود را با اطمینان کامل با پلیس در میان بگذارند و بدانند با اطلاعات ارائه شده از سوی آنها پلیس می‌تواند نسبت به دستگیری و مجازات این دسته از مجرمان اقدام کند.
صمدی‌زاده افزود: طی هشت ماهه سال جاری تعداد  یک‌هزار و 120 نفر مراجعه کننده خانواده و روانشناختی، 104 نفر برای مدد‌کاری اجتماعی،762 نفر برای روان‌سنجی و 213 نفر برای امور انتظامی به مرکز مشاوره معاونت اجتماعی پلیس استان مراجعه کرده‌اند.
وی یادآور شد: در این میان 2 هزار و 222 نفر به مرکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها مراجعه کردند، در مجموع 4 هزار و 421 نفر به مرکز مشاوره و مددکاری فرماندهی انتظامی استان قزوین مراجعه کرده‌اند که از دو هزار و 222 مراجعه به مرکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها 80 درصد مراجعه‌ها منجر به مصالحه و سازش شده است.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول